Chytrý telefon má dnes téměř každý – žák, učitel i rodič. Jsou ale chytré telefony jen na hraní her a scrollování na sociálních sítích? Jak je inovativně využít ve škole, aby přispěly k rozvoji žáků, učitelů i rodičů? Na to se pokusí odpovědět DigiEduHack 2021
Po úspěšném prvním ročníku DigiEduHacku se chystá pokračování hackathonu, letos s tématem využití chytrých telefonu ve škole. Cílem hackatonu bude návrh řešení, prototypu či hotového produktu pro inovativní využití chytrých telefonů ve škole, které bude realistické, snadno implementovatelné a inkluzivní. Veškeré informace jsou k dispozici na webové stránce DigiKoalice nebo Facebookové události.
Účastnit se může každý, komu už bylo 15 let. Je možné se zapojit jako tým nebo jako jednotlivec. Znalost programování a IT určitě není podmínkou, ale hodí se to. V týmu by měl být alespoň jeden pracovník ze školství nebo člověk obecně aktivní v oblasti vzdělávání nebo veřejné správy s dobrými nápady. Vítáni jsou samozřejmě i lidé i z ostatních oborů, například z managementu, řízení projektů, marketéři a další.
V průběhu DigiEduHacku budou soutěžícím k dispozici tzv. létající mentoři z oboru IT i odborníci z oblasti vzdělávání, jejichž konzultaci si budete moct vyžádat. Dále bude účastníkům k dispozici background paper, který téma a výzvu DigiEduHacku popíše.
Přihlašovat se účastníci mohou až do 27. října 2021 na tomto odkazu. následně v pondělí 1. listopadu proběhne první online setkání s cílem se seznámit a začít tvořit týmy. V týdnu před DigiEduHackem budou probíhat zajímavé workshopy, webináře a akce pro soutěžící. Program samotného DigiEduHacku začne 9. listopadu a skončí 10. listopadu večer.
Na konci DigiEduHacku budou návrhy účastníků hodnoceny odbornou porotou složenou se zástupců veřejného, neziskového i soukromého sektoru. Pro ta nejlepší řešení jsou připraveny štědré ceny od našich partnerů, a to včetně peněžité podpory ve výši 50.000 korun pro vítěze. Vítěz hackathonu má dále možnost soutěžit o titul globálního vítěze na mezinárodní úrovni. Porotci budou moci kromě výběru vítěze dávat své vlastní ceny v podobě například mentoringu nebo akceleračního programu pro zúčastněné týmy.
Zdroj: DigiKoalice (NPI) a MŠMT