Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

Vydáno: 2 minuty čtení

Jak skutečně porozumět potřebám žáků se sociálním znevýhodněním? Vzdělávací balíček od NPI ČR vám nabízí nejen pomoc, jak na tyto potřeby efektivně reagovat, ale také inspiraci a praktické nástroje.

Praktické zkušenosti z projektu Podpora rovných příležitostí (PROP) nám umožnily vytvořit soubor materiálů, které reflektují různé aspekty sociálního znevýhodnění žáků. Tyto materiály jsou systematicky uspořádány podle oblastí, jež definuje metodika Identifikace dětí a žáků se sociálním znevýhodněním v MŠ, ZŠ a SŠ (NPI, 2025).

Jak Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání pomáhá?

Díky výsledkům identifikace mohou školy, pedagogové i poradenské týmy přesně rozpoznat, kde se sociální znevýhodnění u žáků nejvíce projevuje. To jim umožňuje cíleně vybírat metodické postupy a webináře, které odpovídají konkrétním potřebám jejich žáků.

Jak doporučujeme s Akademií začít?

Začněte webinářem Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem, který vás krok za krokem provede metodikou identifikace. Zjistíte, kdo jsou žáci se sociálním znevýhodněním, jak jejich situaci rozpoznat a jak cíleně nastavit podpůrná opatření. Webinář vede Zbyněk Němec, speciální pedagog a odborník na inkluzivní vzdělávání. 

Jak využít obsah Akademie na maximum?

Výhodou Akademie je, že ji můžete studovat svým vlastním tempem a v takovém rozsahu, v jakém zrovna potřebujete. Je rozdělena do sedmi balíčků a při přihlášení na Akademii získáte přístup k obsahu všech balíčků. Úvodní webinář identifikace vám pomůže zorientovat se v tom, které oblasti ze sedmi potřebujete ve své praxi zacílit:

Zdroj: https://mojeedu.npi.cz/balicek/7709c8ae-03e8-4b7a-b797-aae4f606c1fc