Základy managementu pro výchovné poradce

Výchovný poradce musí být člověk kompetentní, to znamená, že musí mít nejen určité znalosti a dovednosti, ale musí mít také možnost a chuť je použít. A to není vždy jednoduché. V minulých článcích seriálu jsme popsali činnost výchovného poradce z hlediska ...
Vydáno: 19. 10. 20178 minut čtení
V minulém dílu našeho seriálu jsme probírali komunikaci a zdůrazňovali potřebu klidného řešení komunikačních situací. Ne vždy se to však podaří, někdy je situace vypjatá, názory účastníků komunikace se různí a zásady správné komunikace jdou stranou. A i ...
Vydáno: 24. 8. 20178 minut čtení
V minulém díle1) našeho seriálu jsme rozebrali tři manažerské funkce: plánování, rozhodování a kontrolu. Nicméně ani pokud budete tyto tři činnosti ovládat, není ještě úspěch zaručen. Se svými plány i ostatními dokumenty potřebujete seznámit ostatní ...
Vydáno: 22. 6. 201710 minut čtení
V předchozí části seriálu Základy managementu pro výchovné poradce1 jsme se zabývali sebeřízením. Na základě analýzy silných a slabých stránek i příležitostí a hrozeb jsme dokázali nastavit chytré cíle. Nyní je na čase vymezit cestu, jak se k cílům dostat ...
Vydáno: 23. 4. 20179 minut čtení
Vážení a milí výchovní poradci, v současné době význam vaší funkce ve školách neustále roste. Přibývá žáků s přiznanými podpůrnými opatřeními a nejsou to jen žáci s poruchami učení nebo chování, ale také žáci nadaní, cizinci, žáci sociálně či zdravotně ...
Vydáno: 23. 2. 201710 minut čtení

Poznámka k dokumentu