Výzvy a příležitosti distanční výuky

Vydáno:

Uzavření škol během několika hodin nás uvrhlo do složité situace. V každé škole nyní hledáme cesty, jak se vypořádat s distanční výukou, jak podpořit žáky a jejich rodiče. Úkolem ředitele školy je mimo jiné zajištění transparentní komunikace s rodiči, podpora pedagogů a jejich motivace. Text uvádí jeden z možných přístupů k distanční výuce, postupy jejího zavádění a reflexe. Možná proto je v textu více otázek než odpovědí.

Výzvy a příležitosti distanční výuky
Mgr.
Pavel
Škramlík
ředitel SSZŠ Litvínov, spolupracovník Akademie Libchavy
Zpráva o uzavření školy pro žáky byla rychlá a nečekaná. Naštěstí jsme měli ještě možnost se následující tři dny s pedagogy ve škole sejít, diskutovat o pravidlech distanční výuky a na situaci se připravit. Úkolem vedení bylo rychle najít vhodné komunikační nástroje tak, aby byl přístup jednotlivých učitelů pokud možno jednotný a přijatelný, a co možná nejrychleji informovat všechny rodiče o jednotném postupu školy.
Z diskusí, které probíhaly zvlášť pro 1. a. 2. stupeň, vyplynulo, jakou formou budeme zadávat domácí práci, jak budeme informovat rodiče a jak komunikovat se žáky. Během prvních dnů jsme si proto stanovili následující pravidla:
*
V 1. až 3. ročníku zveřejňujeme zadání domácí práce na webu třídy (úkoly v kopii zasíláme na hromadný e-mail rodičů žáků). Ve 4. ročníku zveř