Kurikulum představuje proces, prostředí i prostředky k dosahování cílů učení žáků, jejich spokojenosti a úspěchu v budoucím životě mimo školu. Jeho promyšlenost a zacílenost může zajistit stálou kvalitu napříč různými typy vzdělávání a věkovými skupinami žáků. To za předpokladu, že učitelé budou s tímto kurikulem v souladu a budou umět vést výuku tak, aby měla dopad na učení dětí.
Kurikulum nesmí být mrtvým dokumentem, ale musí být žité a praktikované. Učitele práce s kurikulem provází jejich plánováním výuky. Díky němu dbají, aby se žáci učili naplno, aby se učili s radostí, aby své učení řídili a aby respektovali druhé. Učitel je tím, kdo žáky v učení provází, kdo spoluvytváří prostor pro jejich učení a kdo má vliv na jejich vnitřní motivaci k učení a odpovědnost za učení. Současně kurikulum ovlivňuje i učení učitelů. Učitel, který rozumí dopadům své výuky na učení dětí a který na důkazech učení rozpoznává, kde žáci jsou, lépe zvládá vyhledávat takové cíle učení, které jsou nejenom výzvou pro učení jeho žáků, ale jsou zároveň v souladu s kurikulem. Tato učitelská práce vyžaduje velikou podporu.