S koučováním začněte u sebe

Vydáno:

„Měli byste svým zaměstnancům poskytovat časté koučování a zpětnou vazbu?“ Zeptejte se kteréhokoli manažera a samozřejmě vám řekne „ano“. Pokud jste ředitel školy nebo jeho zástupce, k vašim pracovním povinnostem patří hospitace, plánování dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a starostlivost o začínající učitele. Měli byste nastavit kurz pro rozvoj zaměstnanců, poskytovat jim zpětnou vazbu o šíři jejich dovedností, koučovat méně zkušené kolegy. Avšak jedna z cest, jak pomáhat zaměstnancům, aby se trvale zlepšovali, je zlepšit své vlastní dovednosti.

Výzkum1)ukazuje, že pouze 40 procent zaměstnanců si myslí, že jim jejich manažeři pomáhají rozvíjet dovednosti potřebné pro současné i budoucí pracovní role. Spojte to se skutečností, že více než polovina všech manažerů uvádí, že nemají potřebnou sebejistotu ve vlastní schopnosti rozvíjet tyto dovednosti u svých zaměstnanců – a začíná se utvářet alarmující obraz. Znamená to, že většina manažerů se cítí hluboce
nejistých
ohledně toho, jak využívat efektivně průběžného koučování a zpětné vazby jako nástroje pro řízení výkonnosti lidí v organizaci.
„Daří se vám koučovat vaše zaměstnance?“
Během mnoha let studia a práce s organizacemi na toto téma si výzkumní pracovníci Julia a Trenton Milnerovi2)všimli, žei když řada vedoucích řekne „ano“, ve skutečnosti neodpovídají na položenou otázku. Manažeři mají tendenci si myslet, že koučují, ale realita je spíše taková, že jen
říkají svým zaměstnancům, co mají dělat
. Podle Johna Whitmora, vůdčí osobnosti výkonného koučování, je definice koučování „odemykání potenciálu člověka k maximalizaci jeho vlastního výkon

Související dokumenty

Pracovní situace

Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Kdy může zřizovatel odvolat ředitele školy?
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)
Přerušení vzdělávání žákyně dle § 66 odst. 6 školského zákona
Kalendář
Vzdělávání v soukromých a církevních základních a středních školách
Školní vzdělávací program
Revize RVP
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Bezplatné poskytování učebnic
Soudní přezkum a rozhodnutí ředitele školy
Žádost o individuální (domácí) vzdělávání
Ředitelské volno
Právní postavení školské rady
Zápis z jednání školské rady
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Řízení zařízení školního stravování (školní jídelny, vývařovny, výdejny)

Poradna

Granty
Ukončení pracovního poměru – ředitel školy
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Výuka Aj
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Míra vzdělávací povinnosti
Platový tarif vedení školy
Vzdání se pracovního místa ředitele školy
Bývalá ředitelka
Jmenování a odstoupení ředitele školy
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Přímá vyučovací povinnost
Zástupce ředitele
Ukončení předškolního vzdělávání
Dietní stravování
Přijímání ke vzdělávání