Učitelské týmy představují silný potenciál pro naplňování vizí, formování školní kultury a dosahování společných úspěchů, leč mnohé z nich promarní tyto šance pouze tím, že pracují podle zažitých stereotypů. Manažeři často nedokážou využít kapacity svých týmů a místo toho nevědomky týmovou práci sabotují. Allison Rodman a Jill Thompson 1) shrnují v letním vydání amerického magazínu Educational Leadership 2) osm oblastí, kde týmy mohou neúmyslně promrhat, či dokonce ničit efektivitu své práce, a nabízejí způsoby, jak posilovat týmovou dynamiku. Ačkoli se nejedná o nic převratně nového, určitě se hodí si tyto poznatky průběžně připomínat.
Osm věcí, které sabotují práci týmů
PhDr.
Jan
Voda
Ph.D.
ředitel základní školy Wonderland Academy
1. Falešná ohleduplnost
Stává se, že manažeři přizvou do týmu příliš mnoho lidí, čímž se neúměrně rozšiřuje záběr, tříští se cíle a v důsledku se oslabuje akceschopnost týmu. Manažeři mohou mít strach, aby se někoho nedotkli tím, že ho opominou, a proto nakonec angažují i lidi, kteří nemusejí pro tým znamenat žádnou přidanou hodnotu. Neboť jsou vedeni přílišnou zdvořilostí a ohleduplností, činí jim obtíže stanovovat hranice,
kdo a proč patří do týmu
. Ředitel Amazonu Jeff Bezos uplatňuje na velikost týmu „princip pizzy“. Věří, že jednotlivé týmy by neměly být větší,