Badatelsky orientované vyučování a formativní hodnocení jsou dva fenomény posledních let, o kterých se velmi často hovoří. Zájem o tyto přístupy je patrný nejen u vedení škol, které se snaží následovat současné trendy, ale i mezi učiteli, kteří chtějí oživit svou výuku. Při současném volání po trvalé proměně dnešního pojetí výuky je potřeba učitele lépe připravovat na použití takových inovativních metod. Velká část učitelů z praxe se s těmito přístupy detailně během své přípravy na vysoké škole nesetkala, takže se s nimi potřebuje seznámit formou dalšího vzdělávání či samostudiem.
Moderní přístup k profesnímu rozvoji učitelů v oblasti užití formativního hodnocení a badatelsky orientovaného vyučování
Mgr.
Lukáš
Rokos
Ph.D.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, katedra biologi
Samostudium je běžnou praxí, avšak v našich podmínkách se stále potýkáme s nedostatkem zdrojů. Ve vztahu k badatelsky orientovanému vyučování je situace bezpochyby lepší – lze nalézt různé m