Řízení školy online Aplikace pro řízení školy
26. 2. 2021 BISOP
26. 2. 2021 ČMOS PŠ
25. 2. 2021 Novinky.cz
24. 2. 2021 Řízení školy
24. 2. 2021 MŠMT
24. 2. 2021 Opatrujte se
24. 2. 2021 ČEZ
24. 2. 2021 tynalova.com
24. 2. 2021 České noviny
Publikováno: 24. 2. 2021 Autor/autoři: Petra Schwarzová
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: Mgr. Martin Kaplán
Publikováno: 22. 2. 2021 Autor/autoři: JUDr. Vlasta Víghová
8. 2. 2021 Policie ČR
12. 1. 2021 STEAM Academy
18. 12. 2020 SSSVT
26. 11. 2020 Česká společnost ornitologická
9. 11. 2020 MŠMT
6. 11. 2020 WocaBee
2. 11. 2020 ČSÚ
21. 10. 2020 ING
23. 9. 2020 DidaDiv
9. 9. 2020 ADRA
Schválený 27. 9. 1995 Účinný 1. 1. 1996 Novelizovaný: 11. 2. 2021
Schválený 20. 11. 1992 Účinný 1. 1. 1993 Novelizovaný: 4. 2. 2021
Schválený 10. 7. 2001 Účinný 1. 1. 2002 Novelizovaný: 1. 2. 2021
Aktuality
20. 1. 2021 Kategorie: Aktuality Autor/autoři: SSŠVT
11. ročník vědomostní soutěže IT-SLOT mezi českými žáky 8. a 9. tříd základních škol potvrdil sílící trend. Současní teenageři nemají problémy s informatikou, ale pokulhávají ve schopnosti logicky myslet, až příliš si zvykli spoléhat na moderní technologie a aplikace. V covidové době a s distanční výukou se pomyslné nůžky rozevírají stále víc.
Název soutěže IT-SLOT poukazuje na Systém Logických Otázek, které se v testu dotýkají dvou oblastí – informačních technologií, tedy internetu, hardwaru, softwaru, operačních systémů, komunikace prostřednictvím ICT a programování, ve druhé části pak žáci řeší příklady z matematiky a logiky. „Výsledky obou částí jsou každým rokem nepoměrné – zatímco otázky z informačních technologií zvládá většina soutěžících s přehledem, když dojde na matematické úlohy, které vyžadují logické myšlení a vlastní úsudek, pohoří. V letošním ročníku je tato propast ještě hlubší. Můžeme to jistě přičíst dlouhotrvající distanční výuce, ve které je učení více pasivní, chybí přímý kontakt s pedagogy, často i zpětná vazba a jakékoli hodnocení. Bohužel je stále patrnější, že měsíce strávené mimo školy budou této generaci dětí citelně chybět, jak ve znalostech, tak v celkovém přístupu ke vzdělávání,“ poukázal Martin Vodička, ředitel Soukromé střední školy výpočetní techniky v Praze (SSŠVT), která soutěž IT-SLOT založila a pořádá.
Deset předchozích ročníků soutěže bylo dvoukolových, letos museli organizátoři od prezenčního finále v budově SSŠVT na Proseku upustit. Vědomostní klání mezi registrovanými 2959 žáky z 85 škol napříč celou Českou republikou proběhlo pomocí on-line testu ve dnech 14. až 19. ledna. Namísto školních IT učeben jej soutěžící vyplňovali doma, buď ve svém volnu, nebo v rámci on-line vyučování. „Naší snahou je díky soutěži prohloubit zájem žáků o studium ICT a zároveň formovat jejich logické myšlení. Žáci zjistili, že ne na všechny otázky lze na internetu nalézt odpověď, a museli zapojit vlastní rozum. Každý takový trénink mozku je v dnešní době, kdy na vše používáme aplikace, cennou zkušeností,“ míní ředitel SSŠVT, která v roce 1994 stála u zrodu oboru ICT v Česku.
Absolutním vítězem specifického 11. ročníku soutěže se stal žák ze Základní školy Uherský Ostroh ve Zlínském kraji. Pořadí nejlepších 50 řešitelů a jejich škol je vyvěšeno na webu soutěže. „Velmi pozitivně vnímáme fakt, že se v první desítce umístilo rovnoměrně pět děvčat a pět chlapců, ti totiž v minulých ročnících soutěže na předních příčkách obvykle převažovali. Soutěžily školy z 12 krajů, nejpočetnější skupiny zástupců měly Praha a Ústecký kraj,“ poukázal Martin Vodička. V porovnání škol, které do soutěže vyslaly minimálně 10 řešitelů, získali nejvyšší průměrný počet bodů žáci ze Základní školy Nový Bor v okrese Česká Lípa, druhou pozici obsadila ZŠ Dukelská Strakonice a na bronzovou příčku dosáhl tým žáků z MŠ a ZŠ Červený vrch v Praze.
Zdroj: SSŠVT, tisková zpráva ze dne 20. ledna 2021