Řízení školy online Aplikace pro řízení školy
16. 1. 2021 EDU.cz
16. 1. 2021 NPMK
15. 1. 2021 NPI ČR
15. 1. 2021 Řízení školy
15. 1. 2021 EDUzměna
15. 1. 2021 unasveskole.eu
15. 1. 2021 Novinky.cz
15. 1. 2021 Unicorn, Edookit
14. 1. 2021 Řízení školy
14. 1. 2021 MŠMT
Publikováno: 13. 1. 2021 Autor/autoři: Redakce časopisu Řízení školy
Publikováno: 11. 1. 2021 Autor/autoři: Jiří Táborský
Publikováno: 1. 1. 2021 Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Publikováno: 21. 12. 2020 Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.
Publikováno: 16. 12. 2020 Autor/autoři: Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.
Publikováno: 16. 12. 2020 Autor/autoři: Ing. Karel Klatovský
Publikováno: 9. 12. 2020 Autor/autoři: Ing. Karel Klatovský
Publikováno: 7. 12. 2020 Autor/autoři: Mgr. Martin Kaplán
12. 1. 2021 STEAM Academy
18. 12. 2020 SSSVT
26. 11. 2020 Česká společnost ornitologická
9. 11. 2020 MŠMT
6. 11. 2020 WocaBee
2. 11. 2020 ČSÚ
21. 10. 2020 ING
23. 9. 2020 DidaDiv
9. 9. 2020 ADRA
5. 9. 2020 HZS ČR
Schválený 27. 12. 2004 Účinný 11. 1. 2005 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Schválený 10. 6. 2009 Účinný 1. 9. 2009 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Schválený 22. 12. 2014 Účinný 15. 1. 2015 Novelizovaný: 15. 10. 2020
Aktuality
16. 10. 2020 Kategorie: Aktuality Autor/autoři: Řízení školy
Chování žáků ve škole je často zmiňovaným problémem, přičemž ze zjištění České školní inspekce i z pozorování každodenní reality ve třídách vyplývá, že dosavadní většinově využívané přístupy, spočívající v udělování různých forem trestů (poznámek, napomenutí, důtek…), nejsou příliš účinné. Ba naopak, situaci z dlouhodobé perspektivy ještě zhoršují, protože u žáků vyvolávají obranné reakce, které se manifestují různými formami úniku nebo útoku.
ALGOZZINE, K. a B. ALGOZZINE. Classroom Instructional Ecology and School-Wide Positive Behavior Support. Journal of Applied School Psychology. 2007, roč. 24, s. 29–47.
BRADSHAW, C. P., MITCHELL, M. M. a P. J. LEAF. Examining the effects of School-Wide Positive Behavioral Interventions and Supports on student outcomes: Results from a randomized controlled effectiveness trial in elementary schools. Journal of Positive Behavior Interventions. 2010, roč. 12, s. 133–148.
BRADSHAW, C. P., REINKE, W. M., BROWN, L. D., BEVANS, K. B. a P. J. LEAF. Implementation of school-wide Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) in elementary schools: Observations from a randomized trial. Education & Treatment of Children. 2008, roč. 31, s. 1–26.
GOODMAN, S. Implementation of a District-Wide Multi-Tiered System of Supports Initiative through Stages of Implementation. The Utah Special Educator. 2013, roč. 35, s. 20–21.
HORNER, R., SUGAI, G., SMOLKOWSKI, K., EBER, L., NAKASATO, J., TODD, A. a J. ESPERANZA. A randomized, wait-list controlled effectiveness trial assessing school-wide positive behavior support in elementary schools. Journal of Positive Behavior Interventions. 2009, roč. 11, s. 133–145.
KERN, L. a N. H. CLEMENS. Antecedent strategies to promote appropriate classroom behavior. Psychology in the Schools. 2007, roč. 44, s. 65–75.
LASSEN, S. R., STEELE, M. M. a W. SAILOR. The Relationship of School-Wide Positive Behavior Support to Academic Achievement in an Urban Middle School. Psychology in the Schools. 2006, roč. 43, č. 6, s. 701–712.
WONG, H. K. a R. T. WONG. The first days of school: How to be an effective teacher. Mountain View: 2009.
Zdroj: Školní poradenství v praxi 5/2020; autor: Mgr. Lenka Felcmanová