Učitelská bezmoc

Vydáno: 6 minut čtení

Ve třídě i ve škole existuje množství kolizních situací, které učitel musí řešit. A také se s nimi skutečně vhodněji či méně vhodně vypořádává. K řešení některých náročných však nemá pověření, dostatek pedagogických či jiných dovedností (není ani psychoterapeut, ani lékař nebo policista), jindy k dobrému řešení nemá vhodné podmínky. Nemůže se např. potřebnému žákovi věnovat při hodině častěji a delší čas skutečně individuálně, protože ve třídě je dalších 25 dětí a prostor má obvykle ohraničený koncem hodiny.

Učitelská bezmoc
PhDr.
Václav
Mertin
Dětský psycholog
Některé problémy předává proto k řešení speciálním odborným institucím, tedy v první řadě školnímu poradenskému pracovišti. Ale pak jsou takové, jejichž řešení nesnese odkladu, jsou nepředvídatelné a