Past

Vydáno:

Inkluzivní vzdělávání má hledat jedinečnou cestu pro každé dítě. Koneckonců platí to pro jakékoli vzdělávání, protože hromadnost nemůže vést k nejlepším výsledkům. K tomu je zapotřebí respektovat jeho individuální zvláštnosti, tedy silnější i slabší stránky, a současně i jeho životní kontext – např. zdravotní, rodinný, charakter lokality, ve které žije. Aby došlo k naplnění maximálního individuálního efektu učení, musíme dělat tu malé, tu větší modifikace. Věřím, že dnes už žádný odborník neuvažuje v kategorii úlev a že toto slovo ani nevypustí z úst. Jenže my se při těchto úpravách jednotného postupu dostáváme do systémových pastí. A současně se také odhaluje, že někteří pedagogové stále ještě nechápou smysl a význam modifikací.

Past
PhDr.
Václav
Mertin
dětský psycholog, katedra psychologie FF UKJednu takovou systémovou past představuje srovnávání žáků. Tato letitá a příliš nezpochybňovaná zvyklost je v přímém protikladu s individualizovaným vzděláváním, na kterém stojí inkluze a u kterého jde primárně o to, rozvinout a maximálně využít potenciál každéh

Související dokumenty

Pracovní situace

Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Změny vyhlášek související s poskytováním podpůrných opatření
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Může škola požadovat peníze za opotřebení učebnic?
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Mimoškolní akce školy – účastníci akce
Neshody při žádosti o odklad povinné školní docházky
Přijímání ke vzdělávání cizinců, vzdělávání cizinců, ukončování vzdělávání cizinců
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Dohled a BOZ
Komisionální zkouška žáka střední školy
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Školy a cestování žáků - varianty organizace akce

Poradna

Výuka Aj
Problémy ve třídě
Počet žáků ve třídě
Poplatky za ŠD při rotační výuce
Ukončení předškolního vzdělávání
Žák v zahraničí
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Odpovědnost školy za škodu - odpověď na dotaz
Dozor při odvozu do nemocnice - odborná poradna, odpověď na dotaz
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze šablon