Otevíráme dialog. I když akce může působit provokativně, my to samozřejmě myslíme dobře

Vydáno: 8 minut čtení

„Chceme si zapsat Respektující přístup, ale nejde to, předmět totiž neexistuje,“ stálo na plakátech, které začátkem semestru vyvěsili studenti a studentky na brněnské, pražské a olomoucké pedagogické fakultě. Vedle Respektujícího přístupu navrhli dalších sedm předmětů o vytváření bezpečného prostředí ve škole, které by si přáli mít v učitelské přípravě. O tom, jak na to akademici i studenti reagovali nebo jaké byly výsledky ankety, která akci doprovázela, jsme si povídali s jednou z aktérek Barborou Matějkovou, studentkou prvního ročníku navazujícího magisterského studia na pedagogické fakultě v Praze, dobrovolnicí v hnutí Otevřeno a budoucí učitelkou.

Otevíráme dialog. I když akce může působit provokativně, my to samozřejmě myslíme dobře
Mgr.
Michaela
Váchová
odborná editorka Učitelského měsíčníku
Mohla byste vysvětlit, co se vlastně na fakultách dělo?
Akce se jmenovala Chci si zapsat a spočívala v tom, že jsme na fakultách v Praze, Brně a Olomouci rozvěsili velké množství plakátů v osmi variantách. Byla na nich napodobenina informačního systému dané univerzity a znázorněno zapsání určitého předmětu, který ale za

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Mediální vzdělávání
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků
Kvalifikační dohoda
Vzdělávání koordinátorů EV
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogického pracovníka - pro malotřídní školy
Pracovní poměr na dobu určitou pedagogického pracovníka
Školní vzdělávací program - metodické materiály
Revize RVP
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Finanční gramotnost - modelové úlohy
Zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků
Strategické řízení a plánování v digitální škole
Bílá kniha
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte

Poradna

Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon
Mimořádná lékařská prohlídka při dlouhodobé pracovní neschopnosti
Prodloužení zkušební doby
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Povinnost zaměstnavatele dát výpověď zaměstnanci pro nesplnění předpokladu odborné kvalifikace
Úvazek
Kvalifikace
Důchod
Cestovní náhrady
Výuka Aj
Bezúhonnost před uzavřením pracovního poměru
Přestup žáka cizince
Postup školy v případě, že přijatá žákyně se neúčastnila vzdělávání a zákonný zástupce nekomunikuje
Změna druhého cizího jazyka
Podpůrná opatření od 1. 1. 2026