Jak motivovat dítě s ADHD k učení?

Vydáno:

Očekáváte příchod dítěte s ADHD do třídy a máte z toho obavy? Nebo už ve třídě je a vy nevíte, jak s ním vycházet? V tomto článku vám ukážeme, že se s ním dá pracovat efektivně a že se správný přístup i motivace vyplatí. Počítejte s tím, že péče o toto dítě bude znamenat více práce, přesto se to dá zvládnout!

 

Aby se dítě cítilo ve škole dobře, zažívalo pocity úspěchu a dokázalo se vyrovnávat i s neúspěchem, aby dokázalo přijímat nové informace a učit se, musí se cítit především bezpečně. Děti s ADHD se hůře vyrovnávají s nároky ze školy, proto je třeba zaujmout k nim pozitivní přístup, více je motivovat i předcházet konfliktním situacím, a to i když se může zdát příliš náročné navázat s dítětem, které často vyrušuje a zlobí, pozitivní vztah. Postoj učitele je stěžejní.
Projevy dětí s ADHD a první kroky
Ač mnozí učitelé i dospělí považují děti s ADHD spíše za špatně vychované, je potřeba přijmout fakt, že se jedná o biologickou poruchu. Děti s ADHD nebývají sociálně oblíbené, jejich chování k vrstevníkům bývá náročné a obtěžující. Jejich nejčastější příznaky jsou:
*
narušená schopnost soustředit se,

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
ADHD ve školním věku
ADHD v období dospívání (adolescence)
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Změny vyhlášek související s poskytováním podpůrných opatření
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Legislativní rámec vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami daný školským zákonem
Školy s rozšířenou výukou
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Individuální vzdělávací plán
Zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální
Školní psycholog na střední škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí