Situace žáků i učitelů je aktuálně složitá, přesto každý učitel může začít přemýšlet, jak výuku v příštím školním roce zlepšit. Žáci mají nové zkušenosti se samostatným učením a má to pro ně velký význam. Pro učitele je důležité neztratit energii, motivaci a rovnováhu.
K napsání tohoto článku o nutnosti sebereflexe učitelů mě inspirovali učitelé středních škol, se kterými spolupracuji, a učitelé v komunitě Hybrid Pedagogy, kde je od roku 2011 vedena diskuse o strategii učitelské praxe a jejím hodnocení.
Výuka nejen v době pandemie nemoci covid-19
Akademici a ředitelé škol trvají na zachování maturitní zkoušky v dalších letech. K čemu je dobrá dnešní podoba maturit?
Není důležitější, aby akademici a ředitelé škol trvali na zlepšení výuky, která má vést k rozvoji celé osobnosti žáka, jeho samostatnosti a nezávislosti?
Druhá polovina školního roku je v plném proudu. Většina učitelů a ředitelů škol nechce za jakoukoli cenu ztratit své mocenské nástroje, jimiž jsou známky, přijímací zkoušky, závěrečné zkoušky a maturitní zkoušky. Na sociálních sítích probíhají diskuse stovek příznivců a odpůrců maturity.