Cílem článku je popsat základní pravidla financování středních škol, a to pedagogické a nepedagogické práce, která se od 1. 1. 2020 uplatní v rámci reformy financování regionálního školství. Text je věnován „běžným“ středním školám, a to gymnáziím a středním odborným školám. Informace o reformě financování středních škol nebo tříd zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona (PHmax, PHAmax) jsou zveřejněny v Řízení školy online.
Obor vzdělání |
Počet žáků |
Počet tříd |
Průměrný počet žáků ve třídě |
PHmax |
Celkem PHmax |
79-41-K/61 Gymnázium šestileté (nižší stupeň) |
59 |
2 |
29,5 |
48 |
96 |
79-41-K/61 Gymnázium šestileté (vyšší stupeň) |
110 |
4 |
27,5 |
57 |
228 |
79-41-K/41 Gymnázium |
104 |
4 |
26 |
52 |
208 |
Obor vzdělání jednooborový |
Počet žáků |
Počet tříd |
Průměrný počet žáků ve třídě |
PHmax |
Celkem PHmax |
26-41-M/01 Elektrotechnika |
34 |
2 |
17 |
43 |
86 |
Obor vzdělání dvouoborový |
|||||
26-41-M/01 Elektrotechnika |
24 |
2 |
12 |
33 |
66 |
36-47-M/01 Stavebnictví |
24 |
2 |
12 |
29 |
58 |
Obor vzdělání tříoborový |
|||||
33-56-H/01 Truhlář |
5 |
1 |
5 |
26 |
26 |
36-64-H/01 Tesař |
14 |
1 |
14 |
58 |
58 |
36-67-H/01 Zedník |
4 |
1 |
4 |
8 |
8 |
Celkem PHmax |
|
302 |
Obor vzdělání jednooborový |
Počet žáků |
Počet tříd |
Průměrný počet žáků ve třídě |
PHmax |
Celkem PHmax |
PHmax po úpravě pro formu vzdělávání |
26-41-M/01 Elektrotechnika forma vzdělávání: večerní |
34 |
2 |
17 |
43 |
86 |
86 x 0,3 = 25,8 |
Obor vzdělání dvouoborový |
|
|||||
26-41-M/01 Elektrotechnika forma vzdělávání: dálková |
24 |
2 |
12 |
33 |
66 |
66 x 0,2 = 13,2 |
36-47-M/01 Stavebnictví forma vzdělávání: dálková |
24 |
2 |
12 |
29 |
58 |
58 x 0,2 = 116 |
Celkem PHmax |
|
|
|
|
|
50,6 |
10 tříd ve složení |
|
||
Obor vzdělání |
Počet žáků |
Počet tříd |
Průměrný počet žáků |
79-41-K/61Gymnázium šestileté, nižší stupeň, denní forma vzdělávání |
59 |
2 |
29,5 |
79-41-K/61Gymnázium šestileté, vyšší stupeň, denní forma vzdělávání |
110 |
4 |
27,5 |
79-41-K/41 Gymnázium, denní forma vzdělávání |
104 |
4 |
26 |
5 tříd ve všech třídách se vzdělávají žáci v denní formě vzdělávání
|
|||
1. ročník |
|
||
Obor vzdělání (třída jednooborová) |
Počet žáků |
Počet tříd |
Přepočtený podíl třídy |
26-41-M/01 Elektrotechnika |
17 |
1 |
1 |
Obor vzdělání (třída dvouoborová) |
|
||
26-41-M/01 Elektrotechnika |
12 |
1 |
12/24=0,5 |
36-47-/M/01 Stavebnictví |
12 |
12/24=0,5 |
|
2. ročník |
|
|
|
Obor vzdělání (třída jednooborová) |
|
||
26-41-M/01 Elektrotechnika |
17 |
1 |
1 |
Obor vzdělání (třída dvouoborová) |
|
|
|
26-41-M/01 Elektrotechnika |
12 |
1 |
12/24=0,5 |
36-47-M/01 Stavebnictví |
12 |
12/24=0,5 |
|
3. ročník |
|
||
Obor vzdělání (třída tříoborová) |
|
||
33-56-H/01 Truhlář |
5 |
1 |
5/23=0,22 |
36-64-H/01 Tesař |
14 |
14/23=0,61 |
|
61 36-67-H/01 Zedník |
4 |
4/23=0,17 |
obor vzdělání |
třídy |
žáci |
průměrný počet žáků ve třídě |
normativ |
26-41-M/01 Elektrotechnika |
1 + 0,5 + 1 + 0,5 = 3 |
17 + 12 + 17 + 12 = 58 |
58 / 3 = 19,3 (menší než 24) |
3 × 0,31543 = 0,94629 |
36-47-M/01 Stavebnictví |
0,5 + 0,5 = 1 |
12 + 12 = 24 |
24 / 1 = 24 (24 a více) |
1 × 0,59001 = 0,59001 |
33-56-H/01 Truhlář |
0,22 |
5 |
5 / 0,22 = 22,73 (menší než 24) |
0,22 × 0,53547 = 0,11780 |
36-64-H/01 Tesař |
0,61 |
14 |
14 / 0,61 = 22,95 (menší než 24) |
0,61 × 0,57502 = 0,35076 |
36-67-H/01 Zedník |
0,17 |
4 |
4 / 0,17 = 23,53 (menší než 24) |
0,17 × 0,58138 = 0,09883 |
4 Celkem za třídu |
2,10369 |
5 tříd |
|
||
1. ročník |
|
||
Obor vzdělání (třída jednooborová) |
Počet žáků |
Počet tříd |
Přepočtený podíl třídy |
26-41-M/01 Elektrotechnika večerní forma vzdělávání |
17 |
1 |
1 |
Obor vzdělání (třída dvouoborová) |
|
||
26-41-M/01 Elektrotechnika dálková forma vzdělávání |
12 |
1 |
12/24=05 |
36-47-/M/01 Stavebnictví dálková forma vzdělávání |
12 |
12 / 24 = 0,5 |
|
2. ročník |
|
|
|
Obor vzdělání (třída jednooborová) |
|
|
|
26-41-M/01 Elektrotechnika večerní forma vzdělávání |
17 |
1 |
1 |
Obor vzdělání (třída dvouoborová) |
|
||
26-41-M/01 Elektrotechnika dálková forma vzdělávání |
12 |
1 |
12 / 24 = 0,5 |
36-47-M/01 Stavebnictví dálková forma vzdělávání |
12 |
|
12 / 24 = 0,5 |
3. ročník |
|
||
Obor vzdělání (třída tříoborová) |
|
||
33-56-H/01 Truhlář distanční forma vzdělávání |
5 |
1 |
5 / 23 = 0,22 |
36-64-H/01 Tesař distanční forma vzdělávání |
14 |
14 / 23 = 0,61 |
|
14 36-67-H/01 Zedník distanční forma vzdělávání |
4 |
4 / 23 = 0,17 |
obor vzdělání |
třídy |
žáci |
průměrný počet žáků ve třídě |
normativ |
krácení normativu koeficientem |
26-41-M/01 Elektrotechnika večerní forma vzdělávání |
1 + 1 = 2 |
17 + 17 = 34 |
34 / 2 = 17(menší než 24) |
2 × 0,31543 = 0,63086 |
0,63086 × 0,3 = 0,189258 |
26-41-M/01 Elektrotechnika dálková forma vzdělávání |
0,5 + 0,5 = 1 |
12 + 12 = 24 |
24 / 1 = 24(24 a více) |
1 × 0,59200 = 0,59200 |
0,59200 × 0,2 = 0,1184 |
36-47-M/01 Stavebnictví dálková forma vzdělávání |
0,5 + 0,5 = 1 |
12 + 12 = 24 |
24 / 1 = 24 (24 a více) |
1 × 0,59001 = 0,59001 |
0,59001 × 0,2 = 0,118002 |
33-56-H/01 Truhlář distanční forma vzdělávání |
0,22 |
5 |
5 / 0,22 = 22,73 (menší než 24) |
0,22 × 0,53547 = 0,11780 |
0,11780 × 0,05 = 0,00589 |
36-64-H/01 Tesař distanční forma vzdělávání |
0,61 |
14 |
14 / 0,61 = 22,95 (menší než 24) |
0,61 × 0,57502 = 0,35076 |
0,35076 × 0,05 = 0,017538 |
36-67-H/01 Zedník distanční forma vzdělávání |
0,17 |
4 |
4 / 0,17 = 23,53 (menší než 24) |
0,17 × 0,581138 = 0,09883 |
0,09883 × 0,05 = 0,0049415 |
Celkem za třídu |
|
0,4540295 |