Týden plný zábavy, her a dobrodružství

Vydáno:

Děti mají rády pestrý program. A nám dospělým nezbývá než přemýšlet nad tím, co dětem připravit, jak je zajmout, aby si to ve svém volném čase, který tráví se svými kamarády ve školní družině, užily. Dnešní děti mají rády, když činnost není jednotvárná a nabídka aktivit je různorodá. Mnohé hry musí mít oddechový charakter, aby je děti po dopolední práci ve škole zvládly. Hry, které naleznete níže, jsou vyzkoušené ve školní družině a dětem se moc líbily. Proto je nabízím i ostatním, aby si je podle našeho návodu vyzkoušeli.

Týden plný zábavy, her a dobrodružství
Naděžda
Kalábová,
vychovatelka, Základní škola Prostějov,
Dr.
Horáka 24
Náměty zde uvedené se dají realizovat v rámci projektového týdne nebo v průběhu celého školního roku. Aktivity jsou vhodné pro děti mladšího školního věku. V průběhu jejich plnění žáci získají spoustu dovedností a vědomostí, ve vymezeném prostoru a čase si vyzkoušejí řešení zajímavých úkolů rozvíjejících různé schopnosti a dovednosti, zažijí nejen spoustu legrace, ale i dobrodružství.
Úkoly plné zábavy
Cíl: prohlubovat individuální schopnosti a dovednosti, rozvíjet myšlení, tvořivost
Úkol: Přečti si text a vyber 10 libovolných slov, která použiješ k vytváření 10 vět, které si sám vymyslíš.
Pomůcky: pracovní list s textem
Děti si vyberou z úvodního textu 10 libovolných slov, která použijí v různém pořadí a různých tvarech jednotného nebo množného čísla k vytvoření 10 jakýchkoli vět.
Na vysokém kopci mezi stromy stojí veliká budova s obrovskými vstupními dveřmi a několika okny. Nad dveřmi je velká cedule s nápisem "Školní družina plná zábavy". A pod tím vzkaz: "Nestůjte venku, zaťukejte, ani chvíli neváhejte. Chybu dělá, kdo tu není, na každého čeká překvapení."
A také různé úkoly, určitě je zvládnou hravě všechny děti, které chodí do školy. Barevný vzkaz, který je na ceduli, napsali malí skřítkové, kteří jsou moc milí a umí nejrůznější kouzla a čáry. A co je baví nejvíce? Vymýšlet úkoly pro své kamarády. Pokaždé, když je něco napadne, radostí výskají, poskakují ve vysoké trávě a jejich výskot se rozléhá široko daleko po okolí.
Příklad vybraných slov: kopec, dveře, úkoly, děti, školní družina, překvapení, skřítkové, radost, kamarádi, okolí
Ukázka textu:
Povídá se, že v nedalekém okolí blízko lesa se dějí prapodivné věci. Každý, kdo je zvědavý a chce zjistit, co se tam děje, musí přejít přes vysoký kopec. Po namáhavé cestě zde čeká na každého velké překvapení. Pod kopcem totiž stojí zvláštní dům, který září všemi barvami a má obloukové dveře. Ten, kdo se k budově přiblíží, pozná, že je to školní družina. Každý den se v ní učí skřítkové. Jsou velmi milí a rádi poznávají nové kamarády. Velkou radost mají, když je přijde někdo navštívit. Nejčastějšími návštěvníky jsou děti. Pokaždé, když přijdou, skřítkové pro ně mají připravené zajímavé úkoly.
Hodnotíme kreativní myšlení, nápaditost. Vytvořené věty děti představí ostatním dětem.
Telefonický hovor
Cíl: rozvíjet postřeh, fantazii, představivost, myšlení, komunikační schopnosti a dovednosti
Úkol: Připrav si a předveď se svým kamarádem telefonický hovor.
Pomůcky: psací potřeby, případně pracovní list s textem
Děti si připraví krátký telefonický hovor. Jedno dítě představuje samo sebe, druhé dítě libovolnou pohádkovou postavu.
Haló, haló, kdo je tam?
S kým si právě povídám?
Tady je tvůj kamarád,
co poslouchá tě strašně rád.
V ruce držím kouzelné sluchátko,
kam jsem se dovolal?
To zjistíme zakrátko.
Hlásí se skřítek, co umí barvit ovoce.
Jsem veselý a rád se koupu v potoce.
V trávě mám ukryté barvičky,
když slunce zapadá, starám se o kytičky.
Bydlím ve vysoké trávě,
úkoly své zvládám hravě.
Jsem rád, žes mi zavolal,
s kým bych si jinak povídal?
Ozvi se brzy, těším se velice.
Po ránu, v poledne či za svitu měsíce.
Děti předvádějí rozhovor se svým kamarádem na dané téma (jaký mají denní program, povídání o výletě, návštěva ZOO, četba zajímavé knihy...). Povídání si nejprve v krátkém čase připraví, případně napíšou na papír, a poté prezentují před ostatními. Pokud dvojice telefonický rozhovor nevymyslí, může použít a předvést rozhovor, který je popsaný výše.
Hodnotíme kreativní myšlení, nápaditost. Děti samotné se vyjadřují k tomu, který hovor je nejvíce zaujal, který se jim nejvíce líbil a proč.
Co k sobě patří
Cíl: rozvíjet myšlení, pohotovou reakci
Úkol: Vytvoř dvojice, které k sobě patří.
Pomůcky: kartičky s podstatnými jmény a slovesy
Připravíme dva druhy kartiček. Na jedné kartičce bude podstatné jméno - osoba, zvíře, věc, na druhé sloveso vztahující se k některému podstatnému jménu. Úkolem dětí je vytvořit dvojice, které k sobě patří. Například: Pekař peče. Kočka mňouká. Světlo svítí.
Co kdo dělá
Cíl: rozvíjet myšlení, pohotovou reakci
Úkol: Vytvoř dvojice, které k sobě patří.
Pomůcky: kartičky s podstatnými jmény a slovesy, prázdné kartičky
Připravíme tři druhy kartiček. Na jedné kartičce bude podstatné jméno - osoba, zvíře, věc, na druhé sloveso vztahující se k některému podstatnému jménu, třetí kartička bude prázdná. Úkolem dětí je správně vytvořit dvojice slov, která k sobě patří, a na prázdnou kartičku doplnit libovolné slovo a sestavit smysluplnou větu. Například: Pekař peče housky. Zedník staví dům. Řidič řídí autobus.
Rozložené věci
Cíl: rozvíjet myšlení, paměť, představivost
Úkol: Prohlédni si rozložené věci na lavici a potom je nakresli na papír.
Pomůcky: tužka, papír, drobné předměty
Každé dítě přinese libovolnou menší věc a položí ji na lavici. Potom si věci všichni prohlédnou a jdou za dveře. Věci přikryjeme, aby nebyly vidět. Po návratu se snaží všichni věci nakreslit, tak, jak ležely vedle sebe. Lze použít i nejrůznější přírodniny.
Prazvláštní stromy
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Rozlušti tajemný vzkaz Ježibaby.
Pomůcky: obrázky a šifry, psací potřeby
Skřítkové zjistili, že nedaleko jejich školy je v lese chaloupka, ve které bydlí Ježibaba. Kolem chaloupky rostou prazvláštní stromy. Když to skřítkové zjistili, rozhodli se, že ji půjdou navštívit. Jenže přišli k chaloupce, kde na ně čekaly šifrované názvy stromů. Když je rozluštíte, zjistíte, jak se jmenují prazvláštní stromy.
Hodnotíme správnost a pochopení úkolu. Zapisujeme pořadí, v jakém děti úkol splnily. Aby byla hra pro děti zajímavější, předem si připravíme obrázky stromů a pod obrázky umístíme šifru. Množství obrázků a šifrovaných názvů volíme podle věku dětí a jejich schopností úkol pochopit.
Nápověda: listovník obecný, barvinec lesní, větvovník bezlistí
Pohotová reakce
Cíl: procvičit pohotovou reakci
Úkol: Když nevíš, jak dál, dřepni.
Cílem hry je vybavování si pojmů a pohotová reakce, rozvíjení postřehu. Hráči stojí v kruhu čelem k hráči, který zadává úkoly (např. jmenuje ptáky, houby, stromy, hmyz). Hráči musejí pohotově reagovat a kdo si nevzpomene nebo chybuje, zůstává ve dřepu a nehraje dál. Pokud se hráč vztyčí, nesmí opakovat slovo, které již bylo vysloveno. Během hry měníme tematické okruhy.
Na krtka
Cíl: procvičovat plnění úkolu ve dvojicích, spolupráci mezi dětmi
Úkol: Zahrajte si s kamarády zajímavou hru.
Pomůcky: křída, šátek
Na zem nakreslíme křídou dráhu, která představuje stezku pro krtka. Děti se rozdělí do dvojic, jeden hráč si zaváže oči a druhý krtka slovně naviguje pomocí pokynů doleva, doprava, rovně, dozadu. Cílem hry je, aby krtek bezpečně a bez přešlapu došel do domečku. Pak se mohou hráči vystřídat a hra pokračuje dál. Za přešlap stezky obdrží hráč 1 trestný bod.
Číselný závod
Cíl: procvičit postřeh, myšlení, rychlost
Úkol: Zaplň co nejrychleji svoji kartu čísly, která tam patří.
Pomůcky: číselná karta
Kartu s čísly nakopírujeme dle počtu dětí, každou dvakrát. Jednu kopii dostane každé dítě, z druhé kopie vystřihneme jednotlivá čísla. Vystřižená čísla umístíme v prostoru na jedné hromádce. Soutěžní karty s čísly si děti podepíšou a rozloží na startovní čáře. Jakmile začneme hru, děti vybíhají na místo, kde jsou umístěna nastříhaná čísla a po jednom je přikládají na svoji kartu, tam, kam patří. Ten, kdo má kartu nejdříve zaplněnou, vyhrává. Vedoucí hry - učitel kontroluje dohodnutá pravidla, zda děti skládají čísla na kartu po jednom.
Karty s čísly a čísla není dobré umístit v prostoru daleko od sebe. Vzdálenost rozmístěných čísel by měla být přiměřená věku dětí. Hru lze vyzkoušet v tělocvičně, na hřišti, v přírodě. Pokud budeme hrát v přírodě, děti si připraví podložky na podložení číselné karty.
Hodnotíme správnost pochopení úkolu. Zapisujeme pořadí zvládnutí úkolu.
Koncová slabika
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Vymysli co nejvíce slov, která končí stejnou slabikou.
Pomůcky: obrázky a šifry, psací potřeby
Děti vymýšlejí slova, která končí stejnou slabikou. Například: ka (písnička, mastička, babička, krabička, rybička, prodavačka, lodička, slepička, tetička, kravička, opička...).
ANO - NE
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Vymysli správné odpovědi na nejrůznější otázky.
Pomůcky: kartičky ANO, NE
Děti si vyrobí dvě kartičky. Na jednu napíšou ANO, na druhou NE. Vedoucí vymýšlí otázky vztahující se k nejrůznějším slovům, na které lze odpovědět buď ano, nebo ne. Děti ukazují na kartičkách odpovědi. Příklady otázek:
Jsou ve slově raketa dvě stejná písmenka? Píše se ve slově maminka měkké i? Má slovo zub více významů? Je slovo krátký opakem slova dlouhý? Patří slovo babička mezi vyjmenovaná slova? Je kotě mládě zebry? Je babička maminka tvé maminky?
Slovní souboj
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Vymysli slova na dané téma.
Děti se rozdělí do tří družstev a postaví se do zástupu za sebou. Takto budou soutěžit proti ostatním. Vedoucí udává okruhy, z nichž děti vymýšlejí slova (např. tematický okruh barvy). Začíná soutěžící prvního družstva a jmenuje libovolnou barvu. Pak reaguje první člen druhého družstva a dále první v zástupu třetího družstva. Pokračují soutěžící všech družstev stojící ve druhé řadě atd. Vedoucí počítá body a mění okruhy.
Lístečková hra
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Odpovídej správně na nejrůznější otázky.
Pomůcky: lístečky s otázkami
Na lístečky napíšeme nejrůznější otázky. Vedoucí vloží lístečky do krabičky. Děti sedí v kruhu na koberci. Když na ně přijde řada, vytáhnou si lísteček s otázkou. Otázku přečtou, a pokud znají odpověď, odpoví. Je-li odpověď správná, lísteček si ponechají. Pokud je odpověď špatná, lísteček vrátí do krabice. Příklady otázek: Jak se jmenuje ředitel školy? Jak se jmenuje naše hlavní město? Kolik je 10 + 15? Uveď tři zvířata, která jsou ve vyjmenovaných slovech. Kolik písmen má ve jméně Jaroslav? Jaké barvy je nezralá jahoda? Ve kterém městě jezdí metro?
Na čaroděje
Cíl: rozvíjet postřeh, pohybové schopnosti a dovednosti
Úkol: Zahraj si s ostatními spolužáky zajímavou hru.
Pomůcky: malá dřevěná hůlka
Uprostřed místnosti stojí čaroděj a mává kouzelnou hůlkou. Když ji zvedne nahoru, musí k němu všichni přiběhnout, jakmile hůlku odhodí, všichni se musí rozprchnout, protože je čaroděj honí. Koho chytí, stává se čarodějem.
Telegraf
Cíl: procvičit soustředění, pohotovou reakci
Úkol: Zahraj si s ostatními zajímavou hru.
Děti vytvoří zástup, na úplný konec se postaví vedoucí. Ten posílá různé zprávy, které přes jednotlivé děti postupují až k prvnímu hráči. Jakmile k němu zpráva dojde, musí ji předvést nebo slovně vyjádřit.
Teplo - zima
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Využij své schopnosti a dovednosti při hře.
Pomůcky: drobné předměty
Jedno dítě jde za dveře a druhé dítě ukryje nějakou předem domluvenou věc. Dítě, které věc ukrylo, pomáhá svému kamarádovi slovně při hledání. Jestliže se dítě přibližuje k místu, kde je věc ukrytá, zvolá ten, kdo předmět ukryl, "teplo". Pokud se vzdaluje, zvolá "zima". Hru děti hrají tak dlouho, dokud hledající ukrytý předmět nenajde. Jakmile jej najde, vymění si úlohy.
Tleskaná
Cíl: procvičit postřeh, pohotovou reakci
Úkol: Zahraj si s kamarády zajímavou hru.
Pomůcky: židle
Děti se posadí do kruhu na židle a tleskají dvakrát do dlaní, dvakrát do stehen. Nejprve určíme jednoho hráče, který zahájí hru. Dotyčný zatleská a vysloví své jméno. Potom tleská do stehen a vysloví jméno jiného hráče, který pokračuje ve hře stejným způsobem. Hru lze obměnit tak, že hráčům v kruhu přidělíme čísla, která používají místo jmen.
Čarování s papírem
Cíl: rozvíjet fantazii, představivost, podněcovat k tvořivému myšlení
Úkol: Využijte nepotřebný materiál k vytváření.
Pomůcky: papír, lepidlo, miska, nafukovací balonek
Motivace:
Říká se, že čarodějnice umí čarovat. Ale co kdyby si vyzkoušely kouzla a čáry i děti?
Vytváření z dostupných materiálů děti nesmírně baví. Zejména, když vidí finální výrobek.
Pracovní postup: Nafoukneme nafukovací balonek a polepíme ho natrhanými kousky kancelářského papíru (hlava). Přes noc necháme papír zaschnout. Druhý den balonek vypustíme, obličej pomalujeme temperovými barvami a přilepíme z natrhaných pruhů látek nebo zbytků vlny vlasy. Hlavu posadíme dolním otvorem na dlouhou papírovou roličku (lze sehnat tam, kde se prodávají látky a ubrusy) vsunutou do vázy zatížené pískem a přizdobíme libovolným navazováním různých pruhů natrhaných látek. Obličeje, které se velmi brzy objeví ve třídě mezi dětmi, můžeme pojmenovat, vymýšlet o nich pohádky, domýšlet jejich vlastnosti a schopnosti.
V závěru děti pochválíme za tvůrčí přístup a aktivní zapojení při vytváření.
Čarování na papíře aneb hra s barvami
Cíl: využít pestrost barev k vytvoření obrázku, rozvíjet fantazii, představivost
Úkol: Vytvoř pomocí barev zajímavý obrázek.
Pomůcky: výkres, vodové barvy, fix
Pokud nemáme k dispozici dostatek materiálů k vytváření z papíru, můžeme na papír malovat. Můžeme dětem navrhnout hru na malíře, který čaruje s barvami a maluje pestré obrázky. Děti mohou malovat na libovolné téma, jen tak pro radost nebo si vyzkoušet zajímavou hru s barvou, kdy místo štětcem nanášejí barvu prsty.
Budíček
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Zahraj si s kamarády zajímavou hru.
Děti položí hlavy na stůl. Vedoucí určí hlásku nebo slabiku, na kterou se děti budou budit. Vedoucí hry jmenuje různá vymyšlená slova. Pokud slovo obsahuje dohodnutou hlásku nebo slabiku, děti zvednou hlavu.
Navigace
Cíl: rozvíjet spolupráci, vztahy mezi dětmi
Úkol: Vyzkoušejte svoji šikovnost při hře ve dvojicích.
Hru hrajeme v tělocvičně nebo na hřišti. Děti vytvoří dvojice, postaví se za sebe. První je v pozici řidiče, druhý v roli navigátora. Druhý prvního zezadu uchopí kolem pasu a určuje cestu, kterou autíčko pojede. Aby auto mohlo jet, první hráč - řidič musí rukama ukazovat.
Písmenková hra
Cíl: rozvíjet myšlení, představivost, fantazii
Úkol: Vyzkoušej, zda zvládneš splnit úkoly vztahující se k obrázku pod tímto textem.
Pomůcky: obrázek
Děti si na základě představivosti a fantazie vymyslely příběh o housence, která není jen tak obyčejná. Je to živočich, který je neobvyklý a výjimečný. Pro lepší představu je zobrazena níže. Obrázek následně využily k dalším tvůrčím činnostem. Do obrázku vepsaly písmenka, a pro ostatní tak vznikly zajímavé úkoly k řešení.
Děti dostanou nakopírovaný obrázek s úkoly. Vychovatel vysvětlí dětem, co mají dělat, a následně dohlíží na plnění jednotlivých úkolů.
Úkoly
1.
Seřaď písmenka, která vidíš v obrázku, a rozlušti, jak se jmenuje housenka.
2.
Vyber si 5 libovolných písmenek, která vidíš v obrázku, a vymysli nejméně 3 slova, která začínají uvedeným písmenkem. Slova napiš do prázdných řádků pod obrázkem.
3.
Nakresli veselé písmenko.
Děti si při vymýšlení slov, která začínají písmenky v obrázku, mohou nastavit vlastní pravidla. Například vymezíme slova, která lze uplatnit podle daných kritérií. Využijeme názvy zvířátek, jména kamarádů, měst, vesnic, rostlin...
Po splnění úkolů se jednotlivě vyjadřují, zda byly úkoly pro ně zvládnutelné, navrhují další možnosti ke zlepšení či doplnění. Hodnotí konkrétně, kdo byl nejúspěšnější, kdo vymyslel nejzajímavější slova, hodnotí, kdo nakreslil nejzajímavější veselé písmenko.
Výsledky zpracování doplněné dětskými kresbami vystavíme na nástěnce.
Jméno housenky:
...........................................................
Písmenka a slova (příklad) - had, opice, užovka, sýček, nosorožec, krkavec, agama
...........................................................
...........................................................
...........................................................
Nápověda: housenka Berta
Hra s geometrickými tvary
Cíl: rozvíjet tvůrčí schopnosti, představivost, fantazii
Úkol: Zkus s využitím geometrických tvarů nakreslit obrázek.
Pomůcky: pastelky
Hra s geometrickými tvary děti inspiruje k tvořivosti, má vliv na rozvíjení představivosti a fantazie. Děti vytvářejí obrázek zajímavým způsobem, při kterém využívají různé velikosti kruhů a kroužků. Obrázek mohou kreslit pastelkami. Pokud máme větší děti a chceme této činnosti věnovat více času, můžeme nejprve nakreslit nebo namalovat a poté vystřihnout několik nejrůznějších tvarů a potom skládáním a nalepováním vymyslet zajímavý obrázek. Tuto tvořivou činnost lze vyzkoušet s jednotlivci, ve skupině, ale s větším množstvím dětí dohromady. Záleží na nás, jakou variantu zvolíme. Pokud pracujeme s menšími dětmi, kruhové tvary mohou vytvářet pomocí obkreslování hrníčku, větší děti si je vytvoří pomocí kružítka.
Vystřižené kruhy a kroužky mohou děti vylepšit i rozfoukáním vybraných barev. Tímto způsobem je možné vytvořit nejen žížalu, ale i například kruhový strom, domeček, princeznu aj. Pokud dáme dětem dostatečný prostor, pomocí kruhů, kroužků a dalších tvarů zvládnou vytvořit neuvěřitelná díla.
Po dokončení obrázky vyzdobíme třídu či jiné prostory školy. Na závěr provedeme hodnocení, posoudíme výtvarné řešení obrázku, estetický vzhled, možnosti dalšího využití obrázku. Hotové práce děti posoudí bezprostředně po jejich dokončení. Jednotlivci se snaží vlastními slovy vyjádřit, co se jim povedlo a co by mohli příště vylepšit a jak. Hodnotí také, který obrázek se jim nejvíce líbí, který je nejzdařilejší.
Čísla a jejich vlastnosti
Cíl: procvičit myšlení
Úkol: Nahraď čísla přídavnými jmény.
Pomůcky: text, psací potřeby
Připravíme si text - jednoduché věty, ve kterém jsou před podstatnými jmény čísla, určující počet. Úkolem dětí je čísla nahradit přídavnými jmény nebo vlastnostmi daného podstatného jména, jehož počet číslo určuje. Příklad: Tři vosy létaly nad sklenicí marmelády. Mlsné, bzučící vosy létaly nad sklenicí marmelády. Čtyři žáby kvákaly u rybníka. Zelené, skákající, hlasité žáby kvákaly u rybníka.
Poznávání osob hmatem
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Poznej kamarády po hmatu.
Pomůcky: šátek
Děti se postaví do řady a jedno z nich podá pěti spoluhráčům ruku. Potom si zvolený hráč zaváže oči, děti se přemístí a podle hmatu má určit, kdo to je.
Jména
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Zapamatuj si jména dětí, tak, jak sedí vedle sebe.
Pomůcky: židličky, šátek
Tuto hru můžeme hrát mezi kamarády. Jedno dítě stojí uprostřed a ostatní se posadí na židličky do kruhu. Dítě, které stojí uprostřed, si prohlédne pořadí děti, ve kterém sedí v kruhu. Potom mu zavážeme oči a jeho úkolem je správně určit jména dětí, tak, jak sedí vedle sebe.
Hrátky se jmény
Cíl: procvičit myšlení
Úkol: Vymysli co nejvíce jmen podle daných kritérií.
Pomůcky: psací potřeby
Vymysli co nejvíce jmen, ve kterých není písmenko A. (Petr, Jindřich, Josef, René, Mirek...)
Vymysli jméno s co největším počtem písmen. (Františka, Anastázie, Bartoloměj, Drahoslava...)
Vymysli jméno s co nejmenším počtem písmen. (Jan, Eda, Eva, Iva...)
Podobným způsobem můžeme vymyslet kritéria k hledání dalších jmen.
Vymysli co nejvíce jmen, která začínají písmenkem J. (Jirka, Jan, Jakub, Jonáš, Jana, Jiřina, Jakub, Jolana, Johana, Jitka, Jindřich...)
Zmizelé předměty
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Napiš, co zmizelo.
Pomůcky: drobné předměty - tužka, guma, ořezávátko, pastelka, fix, mince, špendlík...
Cílem této hry je rozvíjet myšlení, paměť, pohotovou reakci, postřeh. Úkolem dětí je co nejdříve si vzpomenout, co chybí mezi rozloženými předměty. Na lavici položíme dvacet malých předmětů (tužku, gumu, ořezávátko, pastelku, fix, minci, špendlík...). Děti si vystavené věci budou minutu prohlížet a poté si zakryjí oči a otočí se zády. Jakmile se otočí, vedoucí jednu věc vezme a ukryje ji do kapsy. Kdo první ohlásí, co zmizelo, zaujme místo vedoucího hry.
Postřeh
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Zjisti co nejrychleji změnu.
Mezi dětmi vybereme hráče, kterého si děti nejdříve půl minuty dobře prohlédnou, a potom ho pošleme za dveře. Dítě za dveřmi provede na sobě drobné úpravy - rozepne si knoflík, prohodí si přezůvky, sundá řetízek, rozcuchá vlasy...
Seznam věcí
Cíl: procvičit postřeh, myšlení
Úkol: Přines co nejrychleji věci podle seznamu.
Pomůcky: seznam věcí
Dětem připravíme na papíře napsaný seznam věcí, které mají za úkol najít a přinést. Vyhrává ten, kdo první úkol splnil. Pokud hru hrajeme s většími dětmi, věci, které přinesly, mohou zapracovat do vlastního příběhu.

Související dokumenty