• Oblíbené
  • Poznámka

Pomocníci čarodějky Knihodějky

Vydáno:
Pomocníci čarodějky Knihodějky
Ivana
Staňková,
ŠD Slavkovice při ZŠ Nové Město na Moravě
Měsíc: LISTOPAD
Téma: Knížky básniček a písniček
Cíle:
-
Orientovat se v poezii pro děti.
-
Znát autory dětských knížek veršů.
-
Cvičit si paměť a slovní zásobu.
-
Umět se prezentovat před ostatními.
Aktivity a úkoly:
-
Co to je „poezie“, rým, verš, sloka.
-
Přines vlastní knížku básniček nebo si vyber v knihovně.
-
Nauč se z ní básničku.
-
Vyber si báseň + vymysli pohybový doprovod.
-
Vyhledej v knihovně básničku o zvířatech (dětech, květinách, škole) + krásně opiš a ilustruj.
-
Poznávej jména autorů dětské poezie.
-
Tvoř rýmy, verše.
-
Procvičuj paměť a slovní zásobu.
-
Vyhledávej rýmy v básničkách.
-
Předveď dramatizaci básničky (s kamarádem, rekvizitami...).
-
Zúčastni se družinové soutěže v recitaci.
Příklady her a činností:
-
Vymyslet co nejvíc rýmů na slova: obláček, babička, pes...
-
Vymyslet rýmy na jména všech dětí z družiny (i p. učitelky).
-
Kreslit rýmy + navzájem hádat.
-
Vyhledat v textu daná slova.
-
Hrát hry na paměť - zapamatování řady slov, obrázků, předměty pod šátkem, kdo se ztratil...
-
Procvičovat výslovnost (viz. příl. 2).
-
Spočítat všechna Ř v básničkách (příl. 2).
-
Doplnit jména básníků (příl. 4).
-
Vymýšlet rýmy (viz příl. 1).
-
Dokreslit rýmy (příl. 3).
-
Předvést pantomimou synonyma - ostatní hádají (např. kohoutek, houba, motýlek...).
-
Vytleskávat básničku (tlesknout na lichý takt, sudý, poslední...).
-
Recitovat ve skupině - dvě skupiny na střídačku, tři skupiny...
Příloha 1
Příloha 2
Příloha 3
Příloha 4
Měsíc: PROSINEC
Téma: Kuchařky
Cíle:
-
Uvědomit si uplatnění kuchařských knížek.
-
Umět se orientovat v receptech.
-
Poznat přísady a ingredience, dávkování, vážení.
-
Poznat bylinky, koření.
-
Zvládnout připravit jednoduchý pokrm podle receptu.
Aktivity a úkoly:
-
Rozlišuj zaměření knížek s recepty.
-
Poznávej kuchařské knížky pro děti.
-
Vyhledávej recepty.
-
Opisuj recepty + doplň obrázky.
-
Poznávej koření.
-
Orientuj se v bylinkách.
-
Nauč se vážit na stolní váze, odhaduj množství.
Příklady her a činností:
-
Vyhledat a opsat názvy kuchařek, které mají děti doma.
-
Zjistit u maminky zvláštní (rodinný) recept.
-
Vyrobit (sám, s kamarádem) Knížku receptů.
-
Vymyslet vtipný jídelníček pro čerty (5. 12.).
-
Nakreslit kuchaře s čepicí.
-
Napsat a nakreslit, jaké „pomocníky“ maminka při vaření používá.
-
Zjistit, co je to „rondon“.
-
Vytvářet vánoční cukroví z plastelíny.
-
Postavit dort z Lega, PET víček, stavebnic, mozaiky.
-
Zúčastnit se „Kuchtíka“ - pravidelné chvilky přípravy pokrmů (pomazánky, sladké dezerty, koláče, pečivo...).
-
Vyzdobit omalovánky (dortíček, košíček, šunkový chlebíček).
-
Soutěžit ve skupinách v poznávání koření a bylinek (vymalovánky, doplňovačky, chuťové zkoušky, použití).
VÁNOČNÍ POSEZENÍ S KNIHODĚJKOU - vyhodnocení zkoušky, udělení titulů, nadílka (vyrobené dárečky), vlastnoručně vyrobené občerstvení

Sdílení dokumentu

Poznámka k dokumentu