Pocit, který dokáže vyvolat divadelní představení, malba nebo i poslech oblíbené hudby, je pro každého jedinečný. Děti jsou navíc přirozenými umělci, překypují energií a nápady a ke tvoření přistupují s radostí a bez zábran. Umění jim pomáhá sebeuvědomění i vyjádření obtížných pocitů, na které nestačí slova.
Podpořte vývoj dětí pomocí umění
Tereza
Valkounová
Asociace lesních MŠ
Dne 3. května začala kampaň Asociace lesních mateřských škol s podtitulem „V lese jako v pohádce“, která byla spuštěna na Mezinárodní den lesních školek. Pro letošní oslavy byla vybrána oblast přírodní pedagogiky věnující se přínosu umění pro vývoj předškolních dětí. Cílem je tak ukázat, že les není jen divočina – natura, ale i tvoření – kultura.
Kampaň „V lese jako v pohádce“ má představit konkrétní činnosti, které s dětmi v rámci přírodní pedagogiky probíhají v souvislosti s uměním. Vše, co se ve školce tvoří, přirozeně vychází z ročního období. Někdy tvoří děti spontánně, jindy je tvoření propojeno s určitým tématem v souladu se školním vzdělávacím programem (ŠVP). K tomu jsou využívány různé vzdělávací formy práce – ať už řízená, skupinová, či individuální činnost, tvoření se nevyhýbá ani volné hře, která je podstatným prvkem přírodní pedagogiky.