Pobyt a pohyb dětí venku

Vydáno: 14 minut čtení

Děti v dnešní době tráví nejvíce času v různých interiérech, ať již ve škole, na kroužcích, nebo v domácím prostředí. Mnohdy jsou děti již v předškolním věku přetěžovány velkými nároky dospělých, kteří ve snaze zajistit jim úspěch organizují jejich čas i volné činnosti a hru. Avšak mozek dětí se nejvíce aktivuje při pobytu venku, volné hře, a to jim můžeme umožnit my, dospělí – rodiče, učitelé a další vychovatelé. Pobyt venku utužuje fyzické zdraví dětí a rovněž psychickou pohodu.

Pobyt a pohyb dětí venku
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Období vtisku aneb rodinné zvyklosti
Předškolní období je tzv. období vtisku, to znamená, že dítě automaticky napodobuje a „přebírá“ chování a postoje rodičů a osvojuje si základní (hygienické, stravovací, pracovní a další) návyky. Rodičovský vzor v tomto období hraje daleko důležitější roli než slovní vysvětlování. Dítě kopíruje, opisuje modely chování dospělých, ty pozitivní, ale i ty negativní. Proto je v tomto věku nesmírně důležité být dítěti dobrým příkladem a ukázat mu správnou cestu ve všech směrech jeho vývoje. Návyky, které si dítě osvojí v předškolním věku, jej zpravidla provázejí po celý jeho život. Jedním z nejdůležitějších faktorů pro zdravý vývoj dítěte je pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu, pokud možno v přírodě. Dostatek pohybu a získávání fyzické zdatnosti je spolu se zdravou a vyváženou stravou, duševní rovnováhou a dalšími aspekty součástí zdravého životního stylu.aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=22042.jpg
Vzor dospělého a motivace dítěte

Související dokumenty

Pracovní situace

Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků v MŠ
Podmínky požární ochrany v objektech mateřské školy
Evidenční list dítěte nepřijatého k předškolnímu vzdělávání
Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Poskytování dietního stravování v MŠ
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Šablony od A do Z
Podpora implementace novely školského zákona z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání
První kroky při vymáhání dlužného školného
Správní řízení v mateřské škole – právní předpisy, informace, sdělení, judikatura
Přijímání k předškolnímu vzdělávání
Přijímání k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole dle § 16 odst. 9 školského zákona
Ukončení předškolního vzdělávání
Ukončení individuálního vzdělávání dítěte
Prominutí, snížení úplaty za předškolní vzdělávání
Správní řízení ve druhém stupni
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Odpovědnost pedagogů MŠ podle aktuální právní úpravy
Zkušební pobyt dítěte při přijetí do mateřské školy

Poradna

Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Pracovní zařazení učitelky MŠ vyučující žáka-cizince českému jazyku
Vzdělávání předškoláků mimo MŠ
Dítě se zlomenou rukou v MŠ
Adaptační období v MŠ a bezpečnost
Přijetí dítěte do MŠ
Ochranné pomůcky učitelky MŠ při stravování
Školení hygienického minima
Akce v mateřské škole přes noc
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Předškolák a očkování
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD
Ukončení pracovního poměru
Míra vzdělávací povinnosti
Zdravotní průkaz
Lesní školka