Pobyt a pohyb dětí venku

Vydáno: 14 minut čtení

Děti v dnešní době tráví nejvíce času v různých interiérech, ať již ve škole, na kroužcích, nebo v domácím prostředí. Mnohdy jsou děti již v předškolním věku přetěžovány velkými nároky dospělých, kteří ve snaze zajistit jim úspěch organizují jejich čas i volné činnosti a hru. Avšak mozek dětí se nejvíce aktivuje při pobytu venku, volné hře, a to jim můžeme umožnit my, dospělí – rodiče, učitelé a další vychovatelé. Pobyt venku utužuje fyzické zdraví dětí a rovněž psychickou pohodu.

Pobyt a pohyb dětí venku
Mgr.
Miroslava
Strakatá
ředitelka MŠ Slunečnice Maršovice, lektorka DVPP
Období vtisku aneb rodinné zvyklosti
Předškolní období je tzv. období vtisku, to znamená, že dítě automaticky napodobuje a „přebírá“ chování a postoje rodičů a osvojuje si základní (hygienické, stravovací, pracovní a další) návyky. Rodičovský vzor v tomto období hraje daleko důležitější roli než slovní vysvětlování. Dítě kopíruje, opisuje modely chování dospělých, ty pozitivní, ale i ty negativní. Proto je v tomto věku nesmírně důležité být dítěti dobrým příkladem a ukázat mu správnou cestu ve všech směrech jeho vývoje. Návyky, které si dítě osvojí v předškolním věku, jej zpravidla provázejí po celý jeho život. Jedním z nejdůležitějších faktorů pro zdravý vývoj dítěte je pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu, pokud možno v přírodě. Dostatek pohybu a získávání fyzické zdatnosti je spolu se zdravou a vyváženou stravou, duševní rovnováhou a dalšími aspekty součástí zdravého životního stylu.aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=22042.jpg
Vzor dospělého a motivace dítěte

Související dokumenty

Pracovní situace

Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
Poskytování dietního stravování v MŠ
Zvyšování psychické odolnosti učitelek MŠ
Vliv statistického výkaznictví na financování veřejné školy
Metodické komentáře k zákonu Lex Ukrajina 2
Individuální vzdělávací plán v mateřské škole
Správní řízení v mateřské škole – právní předpisy, informace, sdělení, judikatura
Přijímání k předškolnímu vzdělávání
Přijímání k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole dle § 16 odst. 9 školského zákona
Ukončení předškolního vzdělávání
Ukončení individuálního vzdělávání dítěte
Prominutí, snížení úplaty za předškolní vzdělávání
Správní řízení ve druhém stupni
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Školní řád MŠ - směrnice a komentář
Evidenční list dítěte nepřijatého k předškolnímu vzdělávání
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Některé problémy spojené s pořádáním „školky v přírodě“
Šablony od A do Z

Poradna

Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Zdravotní průkaz
Lesní školka
Provoz MŠ
Sloučení škol
Zápis do MŠ
Předpoklad odborné kvalifikace pro pedagogickou činnost
Přijímací řízení - předčasné podávání žádostí
Počet dětí ve třídě MŠ II
Počet dětí ve třídě
Přijetí dítěte zaměstnance do MŠ
Přímá pedagogická činnost
Potvrzení o zdravotní způsobilosti od lékaře
Osobní příplatek
Kvalifikace
Ukončení předškolního vzdělávání
Doplňková činnost
Dietní stravování
Povinné předškolní vzdělávání