Rodiče a digitální svět jejich dětí

Vydáno: 8 minut čtení

V současné době je více zdůrazňován rozvoj žáků v oblasti digitálních technologií. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydalo upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Cílem revize bylo modernizovat obsah vzdělávání v digitální oblasti tak, aby odpovídal dynamice a potřebám 21. století. V upraveném RVP ZV se zavádí vzdělávací oblast Informatika.

 

 

 

 

 

Mezi klíčové kompetence tak patří i kompetence digitální. Vybírám jen některé cíle, kterých by měl žák na konci základního vzdělávání dosáhnout:
*
ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikacea služby; využívá je při učení i při zapojení do života školya do společnosti; samostatně rozhoduje, které technologie pro jakou činnost či řešený problém použít;
*
získává, vyhledává, kriticky posuzuje, spravuje a sdílí data, informace a digitální obsah, k tomu volí postupy, způsoby a prostředky, které odpovídají konkrétní situaci a účelu;