Příběhy (ze) Solidarity

Vydáno: 20 minut čtení

Přinášíme vám další díl seriálu o dětech, které začaly svoji životní dráhu rovnou s nějakou náloží komplikací. Ať už jim zátěž přinesly okolnosti a prostředí, do kterého se narodily, nebo nějaký vrozený handicap, musejí od počátku bojovat o své místo na světě.

Příběhy (ze) Solidarity
Mgr.
Karin
Marques
Ph.D.
ředitelka ZŠ Solidarita, Praha 10
Bc.
Ellen
Pražáková
učitelka,
Některé děti mají štěstí trochu víc, některé spíš méně. Když jim je šest, je tu škola. A školy se dělí na dva druhy: jedny se těchto dětí zbavují, druhé se je snaží naučit milovat. Vím to, protože ty školy znám, jak ty první, tak ty druhé. Kolik je kterých, nevím. Ty první neodsuzuji. Možná si neví rady, cítí se bezmocně, jsou na hranici svých možností. Možná potřebují pomocnou ruku, překonat strach či najít motivaci. V těch druhých znají mnoho příběhů velmi podobných těm, které vám představíme v tomto seriálu.
Příběh Lukáše
Chlapec opakovaně selhávající v běžných sociálních interakcích mezi dětmi, s nulovou empatií, téměř nulovým respektem k autoritám, který trávil svůj život převážně na ulici. Identifikovali jsme u něj poruchu attachmentu (vztahové vazby) a po pěti letech úmorné práce a metody laskavé důslednosti ho předali do péče specializovanému zařízení. Jak to všechno bylo? A kde jsou hranice inkluze v našich podmínkách?
Lukáš k nám nastoupil do 1. třídy jako dítě z naší spádové oblasti. V té době byl v péči matky, která ovšem byla drogově závislá. Lukáš měl od počátku problémy v kontaktech s dětmi. Neuměl si normálně hrát, nezvládal běžné sociální kontakty s vrstevníky, neustále je pošťuchoval, něco jim bral, nadával jim či je jinak provokoval. Zpočátku se jeho třídní učitelka snažila o kontakt s matkou, ale bylo to vysilující, protože ob

Související dokumenty

Pracovní situace

Jak na modrou velrybu
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže
Metodické doporučení MŠMT pro práci s Individuálním výchovným programem v rámci řešení rizikového chování žáků
Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže
Metodický pokyn Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k řešení šikanování ve školách a školských zařízeních
Nový metodický pokyn k prevenci a řešení šikany
Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních
Adaptační kurzy
Minimální preventivní program
Šikana ve školní třídě
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Záškoláctví a skryté záškoláctví - jak mu předcházet
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Jak postupovat v případě konfliktních situací ve škole
Změny vyhlášek související s poskytováním podpůrných opatření
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Škola jako bezpečné místo pro učení s technologiemi a internetem
Školní metodik prevence
Novela maturitní vyhlášky
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022

Poradna

Přijetí cizince do základní školy