Změny prostředí pro učení oceňují žáci i učitelé

Vydáno: 7 minut čtení

V minulých článcích jsme zmínili tzv. vysoce funkční prostředí a wellbeing. Chceme-li pomáhat žákům v rozvoji jejich základních kompetencí, musíme dbát na prostředí, ve kterém učení probíhá, a na okolnosti, za jakých probíhá. Ostatně je to i v zájmu vedení škol a učitelů, které má jejich práce přece také bavit. Vyšší pozornost byla wellbeingu a prostředí pro učení věnována v období pandemie. Ale zajímat bychom se o ně měli i bez krize. Toto téma můžeme očekávat jistě také v připravovaném RVP.

Změny prostředí pro učení oceňují žáci i učitelé
Lucie
Ševčíková
editorka webu Kreativní Česko; spolu s SPKV a platformou uMĚNÍM tlumočí přínos kreativního vzdělávání
Jak chápat termín wellbeing v kontextu vzdělávání?
Čeští žáci v porovnání se zeměmi OECD navštěvují školu nejméně rádi. Každý pátý pedagog je ohrožený syndromem vyhoření. Tyto a mnoho dalších argumentů bijí na poplach, aby se do myšlení politiků, zástupců škol, ale i rodičů dostával termín we

Související dokumenty

Pracovní situace

Strategické řízení a plánování v digitální škole
Vzdělávání koordinátorů EV
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Nastavení strategie výuky na dálku
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Začínající učitelé
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Příprava školy na kontrolu České školní inspekce
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Právní normy regulující řízení pedagogických procesů
Role zřizovatele v pedagogické oblasti
Kdy nejpozději musí škola oznámit zákonným zástupcům místo a čas konání školní akce?
Kariérové poradenství
Oblasti plánování zaměstnanců
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Manuál krizové komunikace
Komunikační strategie školy - šablony
Právo na informace o dítěti partnera (nevlastním dítěti)

Poradna

Vstupní lékařská prohlídka u pedagoga na DPP
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Celková doba přerušení vzdělávání ve střední škole
Vyzvedávání dítěte za ŠD opilým zákonným zástupcem
Právo na poskytování informací
Možnost hradit část dalšího vzdělávání z ONIV
Účastníci zájmového vzdělávání ve školním klubu
Ředitel školy - uzavírání a vyplácení DPP
Výuka Aj
Úhrada konference Škola jako místo setkávání ze Šablon