SKŘ - Čím silnější škola a učitel, tím slabší žák

Vydáno: 21 minut čtení

Jaké je současné postavení mateřských škol ve vzdělávacím systému ČR, co se změnilo od dob před sametovou revolucí před více jak třiceti lety a jaké změny dnes potřebuje předškolní vzdělávání, aby reflektovalo nejnovější výzkumy v oblasti citového, rozumového a tělesného rozvoje dětí? Na otázky odpovídá PaedDr. Kamila Podrápská, Ph.D., ředitelka MŠ Klášterní v Liberci a členka předsednictva Stálé konference ředitelů (SKŘ), která má v SKŘ na starosti Sekci mateřských škol.

SKŘ – Čím silnější škola a učitel, tím slabší žák
Jiří
Stárek
předseda Stálé konference ředitelů a ředitel ZUŠ Hostivař
Online konference Lázně pro ředitele III
Dne 16. února 2023 se bude konat již třetí online konference určená pro ředitele a členy vedení škol. Nechte školní starosti jeden den na jindy. Najděte si místo, kde na vás nikdo nebude klepat nebo vás rušit, a odevzdejte se do péče lázeňských odborníků.
Dovolte nám postarat se o vás a pojďte s námi strávit den v našich online lázních.
Více informací najdete na
projektsypo.cz
a
facebook.com/projektsypo
nebo namiřte fotoaparát mobilu na QR kód:
 
aspigetpic?section=7&pictype=2&EagriUserAddr=0.0.0.0&Id=19320.jpg
Motto vašeho školního vzdělávacího programu zní „z barevných kostek postavíme hrad“. Co to znamená?
Motto, které citujete, si drží naše mateřská škola v záhlaví svého školního vzdělávacího programu již od roku 2008. Prvotní
interpretace
ukazuje samozřejmě na hlavní činnost dětí: hru. Barevné dřevěné kostičky jsou s dětmi symbolicky a neodmyslitelně spjaty. I psychologové považují dovednost dítěte řadit kostky vedle sebe či stavět z nich věž za milníky jejich vývoje. S kolegyněmi ale považujeme v sémantickém plánu našeho motta za klíčová dvě slova: barevný a hrad. Barevnost vztahujeme ke světu a životu, který pomáháme dětem objevovat. Musíme si uvědomit, že v mateřských školách se děti s mnoha slovy, věcmi, fakty, zkušenostmi i prožitky setkávají úplně poprvé. Jsme přesvědčeny, že všichni rodiče chtějí pro své děti to nejlepší. Zároveň se ale mnohdy vracejí na plný úvazek do pracovního procesu a nedostává se jim času. Toho pomalého a klidně plynoucího času, který dítě v předškolním věku tak

Související dokumenty

Pracovní situace

Plány činnosti - srpen 2021
2022/2023: Činnosti mateřské školy v 1. pololetí školního roku
Nastavení komunikačních toků při komunikaci s rodiči
Rovný přístup k předškolnímu vzdělávání - Doporučení veřejné ochránkyně práv
Školní stravování „předškoláka“ – vymáhání úhrady a prominutí dluhu
2022/2023: Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevence v 1. pololetí školního roku
Činnost mateřské školy v prvním pololetí školního roku 2021/2022
Plány činnosti - červenec 2021
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Jak reagovat na požadavky rodičů, aby jejich dítě bylo vyjmuto z povinností stanovených ochrannými opatřeními Ministerstva zdravotnictví?
Kalendář
Doporučení MŠMT pro mateřské školy k problematice pozdního vyzvedávání dítěte z mateřské školy po ukončení provozu
Příplatek za vedení – nároková složka platu
Stanovení úplaty a prominutí úplaty za předškolní vzdělávání
Ukončení školního roku
Začínající učitelé
Jak je to s důležitými sděleními v elektronických žákovských knížkách a prokazatelným podpisem rodičů?
Základní momenty novely zákona o pedagogických pracovnících a novely školského zákona
Plán činnosti výchovného poradce a školního metodika prevenceve 2. pololetí školního roku 2021/2022
Činnost školní družiny a školního klubu ve 2. pololetí školního roku 2021/2022

Poradna

Míra vzdělávací povinnosti
Přímá pedagogická činnost
Osobní příplatek
Dietní stravování
Akce v mateřské škole přes noc
Změna ředitele v soukromé škole
Přespočetné hodiny u statutárního zástupce ředitele ZUŠ
Jmenování ředitele
Vzdání se funkce
Výkon veřejné funkce
Granty
Povinnost plnění spotřebního koše v soukromé MŠ, pokud nepobíráme dotace na stravu
Nerovnoměrně rozvržená pracovní doba v MŠ
Předškolák a očkování
DPP/DPČ v případě ředitele, který je statutárním orgánem právnické osoby
Pedagogické koncepce
Směrnice
Dobrovolnická práce
Jmenování ředitelky
Vychovatelka ŠD

Články

SKŘ - není fér brát dětem budoucnost
SKŘ - je potřeba uvažovat v kontextu 22. století
SKŘ - Trochu lepší svět? Mít co říct, to není výzvou jen pro novináře
Stálá konference ředitelů - propojit ředitele škol napříč celým vzdělávacím systémem

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)