Aktuality - strana 314
MŠMT zveřejňuje přehled poskytovatelů vzdělávání v zahraničí, s nimiž je uzavřeno ujednání o poskytování vzdělávání občanům České republiky v období plnění povinné školní docházky v českém jazyce, podle § 18c odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění pozdějších předpisů.
MŠMT zveřejnilo závěrečnou zprávu o kapitole MŠMT za rok 2013.
Česká školní inspekce zveřejnila datové soubory z šetření PISA 2012 Problem Solving, která obsahují data za Českou republiku.
Máte ve své škole aktivní a šikovné učitele, kteří dělají věci nad rámec povinností a další profesní vzdělávání je pro ně samozřejmostí?
Rodiče mají právo na to, aby ve výchově dětí chybovali. Jak se však ze svých chyb poučit a neopakovat je? Beseda pro rodiče i prarodiče – přijďte si poslechnout rady zkušených odborníků a zeptat se na vše, co vás zajímá. 9. 6. v Městské knihovně v Praze 1. A děti vezměte s sebou – souběžný program ČTONOŽKA čeká právě na ně.
Evropská komise dnes vydala sedm doporučení, která by měla být hlavními prioritami české vlády pro období let 2014 až 2015. Jedním z nich je zvýšení počtu jeslí a mateřských škol.
Rádi bychom vás pozvali na poslední Kulatý stůl SKAV a EDUin před letními prázdninami. Akce proběhne 12. června 2014 od 10 do 12,30 v ZŠ Vodičkova, Praha 1.
Pokusné ověřování organizace a průběhu modelu vzdělávání umožňujícího dosažení středního vzdělání s výučním listem a středního vzdělání s maturitní zkouškou podle vybraných rámcových vzdělávacích programů oborů středního vzdělání kategorie stupně dosaženého vzdělání L a H ve vybraných středních školách bylo vyhlášeno 4. června 2012 (č. j. MSMT 18477/2012-23) * první dodatek byl vydán 25. července 2012 (č.j.: MSMT-32061/2012-23) ** druhý dodatek byl vydán 25. října 2012 (č. j. 41625/2012-211) *** třetí dodatek byl vydán 26. května 2014 (č. j. MSMT-16899/2014-1)
Dokument představuje základní koncepční rámec mezinárodního šetření o vyučování a učení (TALIS) 2013.
Od začátku června probíhají na školách závěrečné zkoušky v učebních oborech. Školy se mohly dobrovolně rozhodnout, zda je připraví podle vlastních představ, nebo podle jednotného zadání, vytvořeného v rámci projektu ministerstva...
Program Zahrada hrou, který jsme minulý týden představili na mezinárodní konferenci v Istanbulu, získal cenu „Right to Play“ 2014. Jsme jednou ze tří organizací z celého světa, které porota ocenila za zásluhy o zlepšování podmínek pro dětskou hru.
Katedra psychologie FF UK v Praze bude otevírat na podzim r. 2014 následující odborné kurzy celoživotního vzdělávání určené pedagogickým pracovníkům:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Vyhlašuje rozvojový program na podporu odborného vzdělávání v roce 2014. Cílem rozvojového programu vytvořit optimální podmínky pro další zvyšování kvality vzdělávání ve středních školách, a to zejména v oborech vzdělání, které lze z pohledu potřeb trhu práce, popřípadě i z pohledu unikátnosti a tradice, považovat v daném území za nenahraditelné. Aktualizace 23. 5. 2014.
"Předkládaná Strategie vychází z předpokladu, že pro další období je třeba stanovit omezené množství priorit, o jejichž dosažení by tvůrci vzdělávací politiky měli systematicky usilovat. Vzdělávací politika České republiky směřuje obecně k rozvoji...
Ministr školství přišel v minulých týdnech s nápadem pořádat celorepublikové přijímací zkoušky na střední školy. Na základě informací, které ministr ke svým plánům sdělil, se celý projekt jeví jako značně problematický. Proč Chládek přišel se sumou 50 milionů korun na předpokládané náklady, když by jednotné přijímačky podle odhadů mohly stát 10 milionů? Jak si představuje testování na počítačích ve škole, kam se hlásí třeba 300 uchazečů?
Pro odvození výsledné známky zkoušky společné části maturitní zkoušky je nutné znát výsledky všech dílčích zkoušek a je třeba, aby u všech dílčích zkoušek žák uspěl.
Informace k uplatňování odpočtu na podporu odborného vzdělávání od základu daně z příjmů podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Připravovaná novela zákona č. 586/1992 Sb. umožní úlevy při pořízení majetku zaměstnavatele pro účely odborného vzdělávání, ve výdajích vynaložených na žáka nebo studenta v rámci odborného vzdělávání a valorizaci motivačního příspěvku.
V souladu se záměrem poskytovat průběžnou relevantní zpětnou vazbu žákům, rodičům, učitelům, ředitelům škol i státu o výsledcích vzdělávání, zahájila Česká školní inspekce v pondělí 19. 5. 2014 výběrové ověřování výsledků žáků na úrovni 4. a 8. ročníků základních škol a 2. ročníků středních odborných škol. Ověřování výsledků je realizováno prostřednictvím inspekčního systému elektronického testování (iSET), který byl v minulých dvou letech ověřován v rámci testování žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol.
K plánu rozvoje vzdělávací soustavy nazvanému Strategie vzdělávání 2020 hovořil dnes na tiskové konferenci ministr školství, mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek. Druhým tématem bylo čerpání peněz z evropských fondů, konkrétně situace Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace.