Pololetí i konec školního roku se vždy blíží mílovými kroky. Ruku v ruce se s nimi blíží i hodnocení práce žáků a studentů. Metody a způsoby hodnocení jsou v současné době velmi diskutované téma. Jak hodnotit empaticky, abychom děti motivovali a povzbudili?
Pozitivní hodnocení udává správný směr a ukazuje dětem, na co mají nadání a k čemu jsou svými schopnostmi předurčené .(viz NPI)
==>> Chci si stáhnout metodiku k formativnímu hodnocení vytvořenou v rámci projektu SYPO
Zajímavé poznatky, doporučení a příklady najdete také na webu zapojmevsechny.cz.
Stále více využívané formativní hodnocení bylo tématem samostatné přílohy Učitelského měsíčníku.
==>> Chci si stáhnout přílohu časopisu Učitelský měsíčník s názvem Formativní hodnocení.
Velmi obtížné může být hodnocení skupinové práce, která však představuje klíčový prvek při rozvíjení spolupráce, komunikace a dovedností členů týmu. Hodnocení by nemělo být jednostranné, zaměřené pouze na výsledky celého týmu. Naopak je důležité sledovat individuální přínos každého člena skupiny. Učitel by měl být průvodcem, který podporuje žáky v aktivním hledání vlastních řešení. To není jednoduché, a pomoci může metodika…
K hodnocení jsme v rámci naší redakce Řízení školy vydali mnoho zajímavých článků.
- Formativní hodnocení v praxi učitele
- Jak jsme zaváděli vysvědčenní s formativním hodnocením. Změny pohledem učitele
- Jak motivovat děti k úspěchu pomocí správného hodnocení a jak je podporovat
- Podpora wellbeingu skrze formativní hodnocení a vysvědčení jinak
- Co jsou známky zač, odkud přicházejí a kam s nimi?
Zdroj: Řízení školy