Od školských úřadů ke Strategii 2030+

Vydáno: 2 minuty čtení

Kniha„Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+“ přispívá aktuálním velmi důležitým snahám zavádět fungující implementační struktury k revizi rámcových vzdělávacích programů. Co s tím mají společného „archaické“ školské úřady a proč se k nim vyjadřuje Tomáš Bouda?

Autor období školských úřadů, etapu odvětvového řízení školství v „devadesátkách,“ prožil jako jeden z mála přímých aktérů od jeho vzniku po zánik, a to i s angažovaností přesahující pozici ředitele okresního školského úřadu.

Účastnil se aktivit bránících odklonu od odvětvového řízení školství a jeho dopady vnímal v různých pozicích manažerských i vzdělávacích; snaží se dlouhodobě témata vzdělávací politiky komentovat právě v úzké propojenosti teoretických poznatků s odžitou praxí – co a jak fungovalo v prospěch zejména obecního školství a co by mohlo fungovat.

V knize přináší fakta o činnostech středního článku řízení školství v dobovém kontextu společenskoekonomickém a přináší náměty, jak se poznáním zdánlivě uzavřené kapitoly školské správy inspirovat při současných transformacích školství.

Kde knihu koupit?

Komu je kniha určena?

Všem, kterých se týká klíčová část implementace revidovaných RVP, této novodobé druhé kurikulární reformy – učitelům, ředitelům, lokálním politikům a úředníkům. Určitě i stratégům vzdělávací politiky, protože k žádoucí koherentnosti a udržitelnosti kurikulárních změn vůbec nemusí stačit podpora stávající struktury správy školství, ale spíše stále častěji zmiňovaná revize nepovedené reformy veřejné správy, která vedla i k zániku odvětvového řízení školství.

Kniha nabízí cenné postřehy a návrhy na zlepšení aktuálního vzdělávacího systému. Zdůrazňuje potřebu nejen podporovat stávající struktury správy školství, ale i provést potřebnou revizi pro dosažení žádoucí koherentnosti a udržitelnosti kurikulárních změn.

Zdroj: Řízení školy