Kniha„Jak české školství spravovaly školské úřady a co z toho plyne pro Strategii 2030+“ přispívá aktuálním velmi důležitým snahám zavádět fungující implementační struktury k revizi rámcových vzdělávacích programů. Co s tím mají společného „archaické“ školské úřady a proč se k nim vyjadřuje Tomáš Bouda?
Autor období školských úřadů, etapu odvětvového řízení školství v „devadesátkách,“ prožil jako jeden z mála přímých aktérů od jeho vzniku po zánik, a to i s angažovaností přesahující pozici ředitele okresního školského úřadu.
Účastnil se aktivit bránících odklonu od odvětvového řízení školství a jeho dopady vnímal v různých pozicích manažerských i vzdělávacích; snaží se dlouhodobě témata vzdělávací politiky komentovat právě v úzké propojenosti teoretických poznatků s odžitou praxí – co a jak fungovalo v prospěch zejména obecního školství a co by mohlo fungovat.
V knize přináší fakta o činnostech středního článku řízení školství v dobovém kontextu společenskoekonomickém a přináší náměty, jak se poznáním zdánlivě uzavřené kapitoly školské správy inspirovat při současných transformacích školství.
Kde knihu koupit?
- internetový obchod Wolters kluwer: https://obchod.wolterskluwer.cz/
- Tištěná publikace 299 Kč, e-kniha 269 Kč
- autor Tomáš Bouda, 3/2024
Komu je kniha určena?
Všem, kterých se týká klíčová část implementace revidovaných RVP, této novodobé druhé kurikulární reformy – učitelům, ředitelům, lokálním politikům a úředníkům. Určitě i stratégům vzdělávací politiky, protože k žádoucí koherentnosti a udržitelnosti kurikulárních změn vůbec nemusí stačit podpora stávající struktury správy školství, ale spíše stále častěji zmiňovaná revize nepovedené reformy veřejné správy, která vedla i k zániku odvětvového řízení školství.
Kniha nabízí cenné postřehy a návrhy na zlepšení aktuálního vzdělávacího systému. Zdůrazňuje potřebu nejen podporovat stávající struktury správy školství, ale i provést potřebnou revizi pro dosažení žádoucí koherentnosti a udržitelnosti kurikulárních změn.
Zdroj: Řízení školy