Bulletin mediálního vzdělávání - září 2019
Milí vyučující,
mediálně gramotní lidé by se měli vyznat v mediálním prostředí, z něhož čerpají informace. Z výzkumů však vyplývá, že respondenti (mladí i starší) často nemají povědomí o rozdílech mezi soukromými a veřejnoprávními médii, o míře regulace jednotlivých médií nebo o tom, kdo jednotlivá soukromá média vlastní. K těmto tématům budeme pravidelně zveřejňovat informace v nové rubrice Česká mediální krajina.
Patří Vaši žáci mezi ty, kteří téměř nikdy neodkládají mobil z ruky? Zdravý vztah k digitálním technologiím je jedno z velkých témat současné doby. Otevřete ho ve třídě za využití dvou spotů, které Vám nově nabízíme k dispozici na našem portálu.
V zářijovém Bulletinu dále najdete odkaz na hru Digitální stopa, pozvánku na představení Press paradox nebo analýzu, jejímž cílem bylo porovnat důvěryhodnost českých zpravodajských webů.
Za tým mediálního vzdělávání Jednoho světa na školách Vám přejí příjemné čtení:
Kateřina Šafářová, koordinátorka projektu Mediální vzdělávání a Karel Strachota, ředitel vzdělávacího programu JSNS.CZ
Spot bezpečnostní prohlídka
Ve vtipném spotu skenují prarodiče vlastní děti a vnoučata jako při letištní kontrole, aby jim zabavili mobily a užili si společně strávený čas bez digitálních technologií.
Spot večeře bez mobilu
Humorný spot glosuje to, jak nám mobily kradou pozornost: místo naslouchání vlastním dětem řešíme i během společného stolování pracovní emaily.
1. DÍL: ÚVOD DO SVĚTA MÉDIÍ
Jaké jsou základní druhy médií? Jaké cíle mohou sledovat? Jaká média jsou v ČR nejsledovanější? Projděte si 1. díl rubriky Česká mediální krajina.
Přečtěte si článek
PROJDĚTE LEKCE V 1. ÚROVNI
- 5 lekcí s youtuberem Kovym
- 5 klíčových otázek pro analýzu mediálních sdělení (KDO?, CO?, KOMU?, JAK? a PROČ?)
- pro vyučující ZŠ a SŠ
- navažte pak lekcemi ve 2. úrovni