Jak pracovat s dětmi s vývojovou dysfázií? Rady a tipy pro pedagogy a rodiče uslyšíte v novém podcastu Zapojme všechny

Vydáno: 2 minuty čtení

Ve druhém dílu podcastu Zapojme všechny o vývojové dysfázii s logopedkou Martinou Křivkovou se dozvíte nejen konkrétní tipy na možnosti nápravy, ale i  další informace o práci s těmito dětmi doma a v předškolních i školních zařízeních.  

Poslechněte si, jak mohou s vývojovou dysfázií pracovat rodiče – vedle diagnózy se jedná například o zapojení více smyslů pro zlepšení vnímání, práci s logopedickým deníkem a o specifickou komunikaci s těmito dětmi.

Po nástupu do mateřské a posléze základní školy mohou pracovat s VD samozřejmě i učitelé, Obvykle tak činí na základě podpůrných opatření, která stanoví speciálně pedagogické centrum. Pedagogové pak vědí, jak s dítětem konkrétně postupovat, co oni sami mají dělat, zda může dítě využívat nějaké speciální pomůcky, zda má docházet na předmět speciální pedagogické péče apod. U těžších případů bývají doporučeny dle možností buď speciální logopedické třídy, případně speciální logopedické školy.

Více se dozvíte v podcastu nebo v textu k podcastu na webu Zapojmevšechny.cz, kde najdete mj. logopedický deník a spousty tipů k další práci s dětmi s VD.

Pokud jste ho ještě neslyšeli, doporučujeme poslechnout si i první díl podcastu k vývojové dysfazii, kde paní Křivková mluví o vývoji řeči u dětí a radí, jak rozlišit vývojovou dysfázii od opožděného vývoje řeči.

Podcast Zapojme všechny

Nové díly podcastu o společném vzdělávání Zapojme všechny publikujeme vždy jednou za 2 až 3 týdny. Moderátorky Marta Kozdas a Adéla Pospíchalová si v nich povídají s odborníky na vzdělávání a výchovu a také s rodiči a žáky či studenty.

Podcast vzniká v projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi a je součástí webové aplikace pro pedagogy a rodiče Zapojmevšechny.cz. Dostupný je také například prostřednictvím aplikací Spotify, Google Podcast nebo Apple Podcast.

Zdroj: NPI ČR

Řízení školy online