DOX školám: Vystoupit z davu není divné, chce to ale otevřenou mysl

Vydáno: 2 minuty čtení

Existence v davu nás občas činí slepými a hluchými, a to i v situacích, kdy je třeba zasáhnout. Nejen dav, ale i naše vlastní naučené způsoby uvažování nás často omezují, přitom stačí relativně málo na to prolomit neviditelné mentální bariéry.

Řízení školy onlineCentrum současného umění DOX rozjíždí ve svých vzdělávacích aktivitách novou tematickou linii. Studenti od 8. třídy ZŠ a středoškoláci se teď mohou zúčastnit i programů z oblasti psychologie vytvořených na základě projektu profesora Philipa Zimbarda Heroic Imagination Project. V jednom z nich zkoumají na vlastní kůži efekt přihlížejícího a ve druhém možnost růstového nastavení mysli.

Obyčejné hrdinství

Hlouček nad ležícím člověkem, násilí na ulici před očima kolemjdoucích. Náhoda? Ne, psychologický fenomén jménem efekt přihlížejícího. V programu ukazují lektoři na mnoha příkladech z praxe, jak efekt funguje a pomáhají studentům zaujmout funkční strategie, jak se vůči němu aktivně postavit. Co je ale nejdůležitější - prostor pro sdílení osobních příběhů s tímto fenoménem a přímý prožitek v rámci dramatizovaných situací.

Růstové nastavení mysli

Nastavení lidské mysli (mindset) může být dvou druhů - fixní  nebo růstový. Rozdíl mezi oběma je fatální pro naši schopnost se učit a rozvíjet svůj potenciál. Žáci si mohou otestovat, zda a v jakých oblastech mají nastavení fixní, a vypracují si akční plán, co s tím udělají.

 

Zdroj: https://www.dox.cz/cs/skoly-a-skupiny/obycejne-hrdinstvi