Poradna - strana 118

Jsme střední škola, příspěvková organizace zřízená Jihomoravským krajem – dále SŠ. Sami si zpracováváme mzdy. Také provádíme roční zúčtování daně. Používáme tiskopis Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti – číslo tiskopisu 25 5457 – vzor č. 25, který je na 3 roky. V roce 2019 - tedy již za rok 2019 byl vydán tento tiskopis č. 25 5457 vzor č. 26, ale jen na jeden rok. Prosím, musíme používat od letošního roku, nebo při ukončení tříletého tiskopisu již jen tady ty jednoroční tiskopisy, nebo můžeme nadále používat tiskopisy na 3 roky? 
Vydáno: 06. 10. 2022
Jsme střední škola příspěvková organizace zřízená krajem. Naši žáci a učitelé jezdí na lyžařský výcvikový kurz. Pak dostáváme fakturu zvlášť za žáky a zvlášť za učitele za ubytování a stravování na tomto kurzu. Faktury hradí škola. Ale od žáků jsou náklady proplaceny. Máme požadovat i po učitelích, aby částku za stravné na lyžařském výcvikovém kurzu si sami uhradili a my jim po té spočítáme stravné v cestovním příkazu dle u nás stanovené výše? Nebo jaké je správné řešení?
Vydáno: 06. 10. 2022
Roční zúčtování daně Jsme střední škola příspěvková organizace zřízená krajem. Každý rok do 15. února provádíme zúčtování daně většině svých zaměstnanců. Pokud ukončí zaměstnanec pracovní poměr např. 16. 7. a neodvedl žádnou zálohovou daň, tzn. měsíční daň byla taková, že na její pokrytí stačil vždy odpočet daně, je třeba tomuto zaměstnanci zúčtování daně provádět? My si myslíme, že je to zbytečné. Stejně tak u osob, které pracují na dohody o provedení práce a také neuhradily žádnou daň, tak si myslíme, že žádné zúčtování daně se u nich provádět nemusí. Je naše mínění správné?
Vydáno: 06. 10. 2022