Aktuality - strana 336
Materiál č.j. MŠMT-45853/2012-23 Pokyn ministerstva k provedení § 6 odst. 5 zákona č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů, za kalendářní rok 2012.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravuje dokument Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, jehož cílem je aktualizovat a konkretizovat směry rozvoje celého vzdělávacího systému. Strategie vznikne na základě veřejné konzultace, kterou ministerstvo zahájí na konferenci dne 17. ledna 2013. Jako podklad pro veřejnou konzultaci současně ministerstvo představí vstupní materiál k přípravě Strategie vzdělávací politiky 2020, který vychází ze shrnutí hlavních směrů rozvoje vzdělávacího systému.
Propojení iniciativ neziskového, akademického i komerčního sektoru s aktivitami Ministerstva školství (MŠMT) má letos významně přispět ke změně vzdělávání v České republice.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy připravilo ve spolupráci s partnery individuální projekt národní POSPOLU, který je zaměřen na přímou podporu spolupráce škol a firem při vzdělávání žáků středních škol v oblasti praktického vyučování u zaměstnavatelů.
Dne 14. prosince 2012 podepsal ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala za Českou republiku Společné memorandum o porozumění – „Středoevropská spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě“ („Central European Cooperation in Education and Training“ – dále jen CECE).
MŠMT zve na: Zahajovací konferenci k přípravě Strategie rozvoje vzdělávání v ČR do roku 2020 Ve čtvrtek 17. ledna 2013 od 9.30 pořádá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v Národní...
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy předkládá a zveřejňuje v souladu se školským zákonem Výroční zprávu o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy za rok 2011....
MŠMT stanovilo v souladu se zákonem č. 306/1999 Sb., o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením, ve znění pozdějších předpisů „Normativy neinvestičních výdajů regionálního školství na rok 2013 pro účely poskytování dotací soukromému školství“, č.j. MSMT – 1037/2013-200.
Historicky první pracovní jednání mezi vedením ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a zástupci školských asociací se uskutečnilo dnes v budově MŠMT. Zúčastnili se ho kromě jiných ministr Petr Fiala a náměstek pro všeobecné, odborné a další vzdělávání Jindřich Fryč.
Vybíráte na poslední chvíli školu? Nemáte jasno v tom, jak odlišit tu lepší od horší? Nebo už jste vybrali a nevíte, jak kvalifikovaně zjistit, co v ní vaše dítě čeká? Tady je stručný praktický návod, čeho je dobré si všímat a jak posoudit, co z odpozorovaného vyplývá. Prakticky odzkoušeno a ověřeno.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy předložilo dnes vládě materiál „Návrh nových opatření na podporu odborného vzdělávání“. Zaměřuje se v něm především na rozvoj odborného vzdělávání, praktickou uplatnitelnost absolventů a na posílení prestiže středního odborného školství v letech 2013 - 2016.
MŠMT zveřejnilo seznamy učebnic pro základní, střední, a speciální vzdělávání....
Republikové normativy škol a školských zařízení zřizovaných územními samosprávnými celky na rok 2013
Stanovení výše republikových normativů 2013 vychází z materiálu č.j. MŠMT-51 318/2012-200 „Principy rozpisu rozpočtu a rozpis rozpočtu přímých výdajů RgŠ územních samosprávných celků na rok 2013 v úrovni MŠMT – KÚ“.
Přesně za dva týdny, ve čtvrtek 17. ledna 2013, startují hned dvě akce důležité pro budoucnost vzdělávání v České republice. Dopoledne zahájí ministerstvo školství odbornou konferencí přípravu takzvané Strategie vzdělávání 2020, dokumentu, který má pojmenovat, kudy se má školství a vzdělávání v ČR v nejbližších letech vydat. Odpoledne od 17.00 pak představí EDUin, o. p. s. šestiměsíční kampaň Česko mluví o vzdělávání. Odstartuje ji v nové pankrácké budově firmy PWC Česká republika, kde mohou příchozí prožít tři možné scénáře vývoje vzdělávání v České republice.
Stále aktuálním a častým problémem, s nímž se pedagogičtí i jiní zaměstnanci škol a školských zařízení mylně a marně obracejí na Českou školní inspekci se žádostí o sjednání nápravy, je kritika postupu ředitele ve věcech pracovněprávního charakteru.
Z reportáže TV Nova vyplývá, že změny v odměňování mimoškolních akcí nastaly kvůli „novele zákona Ministerstva školství“. Vzhledem k tomu, že se reportáž zmiňovala o změnách, které měly nastat k 1. 9. 2012, jedná se pravděpodobně o zákon č. 198/2012 Sb., který s účinností od uvedeného data rozsáhle novelizoval zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů.
Za hlavní cíle výuky dějepisu považují učitelé v ČR zejména naučit žáky vyhledávat a zpracovávat informace, obhájit svůj názor a schopnost vést smysluplnou diskusi. Téměř 90 % učitelů při tom přihlíží při své výuce k aktuálním událostem. Tato zjištění vyplývají z výzkumné zprávy projektu Stav výuky soudobých dějin, kterou vypracoval Ústav pro studium totalitních režimů.
Ministerstvo školství dnes obdrželo dopis Evropské komise, v němž EK vyjadřuje spokojenost s přijatými nápravnými opatřeními ze strany MŠMT po auditu v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK). Na základě této zprávy došlo k obnovení proplácení plateb z Bruselu.
Ve Sbírce zákonů byla pod č. 370/2012 Sb. vyhlášena novela školského zákona upravující nová pravidla maturitních zkoušek. Pod č. 371/2012 Sb. vyšla také novela vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou.
Oddělení předškolního, základního a základního uměleckého vzdělávání vydává souhrn informací a doporučení k vyplňování vysvědčení na základních školách s platností od školního roku 2012/2013. Materiál vznikl jako strukturovaný souhrn odpovědí na značné množství dotazů...