Aktuality - strana 319

V aktuálně vydaném čísle Maturitního zpravodaje se věnujeme maturitní zkoušce z cizích jazyků. Naleznete zde základní informace o organizaci a hodnocení těchto zkoušek i některá doporučení, která vám mohou pomoci úspěšně absolvovat maturitní zkoušku.
Vydáno: 01. 04. 2014
V průběhu března získaly školy přístup k jednotným zadáním pro závěrečné zkoušky v oborech vzdělání s výučním listem. V informačním systému nové závěrečné zkoušky se mohou v současnosti seznámit s jednotným zadáním pro ústní a praktickou zkoušku. Zadání pro písemnou zkoušku bude zpřístupněno v polovině dubna, a to proto, aby se zkrátila doba, po kterou budou zadání písemné zkoušky školám k dispozici, a tím i možnost vyzrazení témat ještě před konáním samotných zkoušek v červnu tohoto roku. Reformu závěrečných zkoušek má na starosti Národní ústav pro vzdělávání a finančně na ni přispívá Evropský sociální fond v rámci projektu Nová závěrečná zkouška 2.
Vydáno: 31. 03. 2014
EDUin ve spolupráci se školskou komisí Svazu měst a obcí upozorňuje, že v květnu čeká mnohé zřizovatele škol výběr nových ředitelů. Zastupitelé ale zpravidla nejsou experti na školství.
Vydáno: 28. 03. 2014
Nejdůležitější institucí ve vzdělávání dětí a mládeže je škola. Vedle ní pak, trochu ve stínu, existují další formy vzdělávání, mezi nimi i zájmové a neformální, přičemž je nesporné, že pro rozvoj osobnosti člověka, jeho znalostí a dovedností, je nezastupitelné. Formální uznání jeho výsledků jak ze strany státu, tak ze strany zaměstnavatelů a vzdělavatelů, ale i jednotlivců si zatím stále hledá svoji cestu na výsluní.
Vydáno: 27. 03. 2014
Problematika uznávání neformálního vzdělávání je jedním z velkých témat pro školství, ale i pro každého z nás. Dnešní mládež možná až 8x bude měnit zaměstnání během svého produktivního věku. V České republice je poměrně vysoké procento nezaměstnaných mladých lidí, absolventů škol. Zaměstnavatelé mají jasno v tom, jaké kompetence požadují. Vzdělavatelé realizují projekty na podporu zaměstnatelnosti mládeže.  Máme Národní soustavu kvalifikací, neformální vzdělávání má své místo v konceptu vzdělávání. Slýcháme hesla typu – je jedno, kde ses to naučil, ukaž, co umíš... Ale... je to vše tak jednoduché?
Vydáno: 27. 03. 2014
Talentcentrum Národního institutu pro další vzdělávání pořádá celodenní prezenční seminář „Využití projektové metody a badatelsky orientovaných aktivit při práci s nadanými dětmi“.
Vydáno: 27. 03. 2014
Učební středisko Richtrovy boudy, účelové zařízení Národního institutu pro další vzdělávání – příspěvková organizace MŠMT ČR, nabízí příjemné a pohodlné ubytování s restaurací přímo v nově zrekonstruovaném objektu jak pro školy, tak veřejnost.
Vydáno: 27. 03. 2014
Pro tento mimořádný dotační program je alokována částka ve výši 3,5 milionu Kč. Nestátní nezisková organizace může podat pouze jeden projekt a požadovat státní dotaci ve výši od 40 do 300 tisíc Kč.
Vydáno: 25. 03. 2014
Unikátní odborný časopis, který se komplexně věnuje otázkám souvisejícím s poskytováním poradenských služeb ve školství v ČR.
Vydáno: 24. 03. 2014
Ministr školství Marcel Chládek dnes uzavřel smlouvu o vzájemné spolupráci mezi Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Svazem průmyslu a dopravy ČR. Spolupráce se týká zejména podpory technického vzdělávání dětí a mládeže.
Vydáno: 21. 03. 2014
Vyhláška č. 36/2014 Sb., kterou se mění vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem, ve znění vyhlášky č. 126/2011...
Vydáno: 18. 03. 2014
Talentcentrum Národního institutu pro další vzdělávání vyhlašuje ve dnech 24.–28. 3. 2014 Týden pro talenty. Akce se koná u příležitosti zahájení činností Sítě podpory nadání na podporu talentovaných dětí a mládeže v oborech přírodovědných a technických disciplín a matematiky.
Vydáno: 18. 03. 2014
V areálu pražského Výstaviště (Incheba Expo Praha) proběhne ve dnech 17. 3.–19. 3. 2013 jubilejní 20. mezinárodní veletrh fiktivních firem. Akce je jedním z největších veletrhů fiktivních firem v Evropě – letos se zde představí 142 firem z 10 evropských zemí.
Vydáno: 18. 03. 2014
Po dvouletých zkušenostech z ověřování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol, do nějž se povinně zapojily téměř všechny školy vzdělávající žáky v příslušných ročnících, připravuje Česká školní inspekce provedení výběrového šetření na vzorku cca 400 škol. Toto výběrové šetření bude zaměřeno na ověření výsledků žáků 4. a 8. ročníků základních škol a 2. ročníků středních odborných škol a středních odborných učilišť, a to v oblasti Člověk a jeho svět (4. ročníky ZŠ), jazyková gramotnost (8. ročníky ZŠ a 2. ročníky SOŠ a SOU) a přírodovědná gramotnost (8. ročníky ZŠ). Uvedené tři testované oblasti budou doplněny stručnou anketou.
Vydáno: 13. 03. 2014
Rádi bychom Vás při příležitosti Mezinárodního dne učitelů pozvali na speciální kulatý stůl zaměřený na trendy ve vzdělávání - zejména z pohledu nových technologií. V rámci diskuzního setkání představíme hlavní mýty spojené s moderními formami výuky. Pobavíme se o situaci na českém trhu a představíme aktivity a projekty zaměřené na digitalizaci a rozvoj českého školství, jež Microsoft směrem k základním a středním školám rozvíjí.
Vydáno: 13. 03. 2014
Ministr školství Marcel Chládek se v pátek 7. března sešel s děkany pedagogických fakult a zástupci školských odborů, aby projednali další postup ve věci tzv. nekvalifikovaných pedagogických pracovníků. Ministr školství na jednání představil tři klíčové kroky svého úřadu při řešení tohoto problému. Podle analýzy, kterou si nechalo ministerstvo školství zadat, se problém týká až sedmi tisícovek pedagogů, kteří nemají kvalifikaci danou zákonem. Ten by měl nabýt účinnosti v již v lednu, což může ředitelům některých škol způsobit velké personální problémy a je třeba jej tedy aktivně řešit.
Vydáno: 10. 03. 2014
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Vyhlašuje rozvojový program na podporu odborného vzdělávání v roce 2014.  Cílem rozvojového programu vytvořit optimální podmínky pro další zvyšování kvality vzdělávání ve středních školách, a to zejména v oborech vzdělání, které lze z pohledu potřeb trhu práce, popřípadě i z pohledu unikátnosti a tradice, považovat v daném území za nenahraditelné.
Vydáno: 06. 03. 2014
S odkazem na zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a vyhlášku č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou (maturitní vyhláška) vyhlašuje Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (Centrum) k 3. březnu 2014 termín konání jednotlivé zkoušky, která svým obsahem a formou odpovídá společné části maturitní zkoušky na období od 2. května do 31. května 2014.
Vydáno: 05. 03. 2014
Česká školní inspekce zveřejnila závěrečnou souhrnnou publikace aktivity Překonávání školního neúspěchu v České republice, která byla vydána jako plánovaný výstup projektu Kompetence III spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Jejím cílem je umožnit ucelený objektivní pohled na dopady současné vzdělávací politiky a její možné změny z hlediska naplňování principu rovnosti, to znamená spravedlivosti a inkluze ve vzdělávání.
Vydáno: 05. 03. 2014