Poradna - strana 17

Ve škole (ZŠ+SŠ) používáme pro komunikaci s žáky a zákonnými zástupci e-mail. Vzhledem ke zvyšující se citlivosti a agresivitě antispamových filtrů velkých poskytovatelů freemailových služeb a z tím i zvyšujícímu se počtu nedoručených emailů zvažujeme přechod na některé z řešení poskytovatelů služby hromadného rozesílání emailů. Všechny tyto služby ale požadují, aby v patičce mailu byla nabídka s možností odhlášení (unsubscribe), odvolávají se na to, že je to povinnost u všech obchodních sdělení a odmítají naše argumenty, že komunikace školy s žáky a zákonnými zástupci o průběhu vzdělávání obchodním sdělením není. Proto se chceme zeptat, do jaké míry, resp. za jakých podmínek se komunikace školy s žákem, resp. jeho zákonnými zástupci v rámci poskytování vzdělávání tomuto žákovi považuje za obchodní sdělení podle zákona č. 480/2004 Sb.? Rozumíme tomu, že pozvánky na akce školy, které jsou otevřené všem a na kterých se škola prezentuje, by se za obchodní sdělení považovat mohly. Ale třeba pozvánku na třídní schůzku, informaci o třídním výletu, žádost o schůzku kvůli prospěchu či chování žáka a podobnou komunikaci nelze podle našeho názoru za obchodní sdělení považovat. Komunikace školy s rodiči e-mailem je v našem případě opřena o smlouvu o vzdělávání (jsme soukromá škola), nicméně podle našeho názoru by mělo stačit, že je e-mail uveden jako komunikační kanál ve školním řádu. Nebo to tak není? V každém případě jde možnost odhlášení z odběru proti smyslu využívání takového kanálu. Vzhledem k tomu, že na toto téma (komunikace školy a antispamový zákon) nelze nikde najít žádné informace, prosíme o obecnější odpověď, která bude užitečná i ostatním školám. Např. upřesnění, kde vede hranice, za jakou už se o obchodní sdělení jedná; jestli je rozdíl mezi druhem školy (MŠ, ZŠ, SŠ), jestli je významná právní forma školy (p.o., z.ú., s.r.o. ...) nebo zřizovatel (veřejná, soukromá, církevní). Pokud je důležité mít smluvně podchycený souhlas žáků, resp. zákonných zástupců s emailovou komunikací, prosíme o uvedení příkladu takové formulace. Předem díky za odpověď.
Vydáno: 29. 01. 2024
Jak postupovat dle nové legislativy v případě nepravidelného rozvržení pracovních činnosti: Mám z minulosti uzavřenou DPP na dobu neurčitou se zaměstnankyní (druh práce: úklid -zástup v době nepřítomnosti) a domluveno, že v případě potřeby den předem zavolám, že potřebuji např. 3 dny zástup (domluvíme od kdy do kdy a rozvržení pracovní doby)? Tuto pomoc využiji ale třeba jen jednou za půl roku. Jak naplním literu zákona v tomto případě? Jak mám předem písemně rozvrhnout pracovní dobu, když nevím, který měsíc budu paní potřebovat? Jedna cesta by byla zrušit DPP na dobu neurčitou a smlouvy uzavírat opakovaně při potřebě. Ale to by musela vždy předem znova na vstupní zdravotní prohlídku a proškolení BOZP, to je nereálné. 
Vydáno: 29. 01. 2024
Dobrý den, potřeboval bych pomoci s vytýkacím dopisem. Dotyčný zaměstnanec se nevhodně chová ke svému nadřízenému. Jedná se o učitelku MŠ a Zástupce ředitele pro MŠ. Učitelka se vrátila po 5 měsíční dlouhodobé nemocenské a na poradě pedagogů "vyhrožovala" nadřízené větami: 1. Kateřino bruslíš na tenkém ledu. 2. Kateřino chceš boj, budeš mít boj. Takové chování je nepřípustné. Jak to mohu, tento vytýkací dopis formulovat, aby to bylo správně a použitelné pro případné další nevhodné chování prosím? Děkuji a přeji pěkný zbytek dne. 
Vydáno: 29. 01. 2024