Časopis Studia paedagogica zveřejnil texty o instituci školy

Vydáno: 2 minuty čtení

Počínaje čtvrtkem 6. 6. je možné si i bez placeného vstupu přečíst výzkumné studie časopisu Studia paedagogica vztahující se k instituci školy.

Studie Martina Sedláčka a jeho kolegů popisuje procesy vzájemného učení mezi pedagogy ve škole, a nabízí tak vhled do toho, proč a za jakých okolností se mezi sebou a od sebe učitelé učí.

Zahraniční inspiraci vztahující se k problematice autoevaluace školy nabízí islandský text Sigurliny Davidsdottir a Penelope Lisi. Autorky zde přehledně vysvětlují, jaké faktory přispívají k tomu, že se učitelé na autoevaluaci ochotně podílí, a jaké faktory naopak míru zapojení brzdí.

Další z textů, jehož autorkou je Jarmila Bradová, poukazuje na to, jakým způsobem se do procesů ve školní třídě promítá zasedací pořádek a jakým způsobem s ním učitelé mohou pracovat.

Nejen výše uvedené texty je možné si nyní volně přečíst na webových stránkách časopisu http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/issue/view/26/showToc.

Právě vyšlo nové číslo časopisu Studia paedagogica

Časopis Studia paedagogica

Vydává: Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity.

Časopis Studia paedagogica přináší původní vědecké příspěvky týkající se vzdělávání, výchovy a učení ve všech sférách života společnosti. Časopis publikuje výsledky výzkumů realizovaných na českých i zahraničních vědeckých pracovištích. Časopis je určen jak výzkumné komunitě, tak angažovaným praktikům.

Časopis vychází čtyřikrát ročně.

Předplatné časopisu i jednotlivá čísla si lze objednat e-mailem na adrese studiapaedagogica@phil.muni.cz nebo na webových stránkách Obchodního centra Masarykovy univerzity (http://is.muni.cz/obchod/fakulta/phil/).

Více informací o časopise na http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica.