Aktuality - strana 335

Přineslo vaše dítko pětku z písemky, protože mu učitelka objevila v penálu tahák? Dřív, než uděláte bouřku, si vzpomeňte, kde všude jste ty mrňavé papírky schovávali vy. A jakou dalo práci je vyrobit!
Vydáno: 08. 02. 2013
Nové termíny celostátního vzdělávacího programu Dny inspirací pro MŠ - 17. - 19. června 2013.
Vydáno: 07. 02. 2013
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje mimořádný dotační program pro nestátní neziskové organizace „Podpora rozvoje  mezinárodních dobrovolnických aktivit mládeže“. Uzávěrka přijetí žádostí je stanovena na 24. února 2013 ve 14 hodin.
Vydáno: 06. 02. 2013
Druhé kolo regionálních informačních panelů, realizovaných v rámci ESF projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), uspořádá Česká školní inspekce v termínu 27. února – 4. dubna 2013. V rámci 7 setkání (vždy dva spojené kraje), která se uskuteční v Chebu, Liberci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Zlíně, Olomouci a Praze se zástupci inspekce setkají se zhruba tisícovkou ředitelů základních škol a víceletých gymnázií.
Vydáno: 05. 02. 2013
Doporučující materiál Desatero pro rodiče dětí předškolního věku (dále Desatero pro rodiče) je určen rodičům dětí, kteří se zajímají o vzdělávání svého dítěte a vítají přehled základních dovedností, které má...
Vydáno: 05. 02. 2013
Ředitelka Národního institutu pro další vzdělávání si vás dovoluje pozvat na celostátní konferenci pro pedagogy škol a školských zařízení Mimořádné události ve škole a jejich řešení – dopravní výchova, která...
Vydáno: 05. 02. 2013
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Petr Fiala představil 10 kroků, které by měly Českou republiku dovést ke kvalitním školám a učitelům. České školství má tradičně výhodu kvalifikovaných učitelů a dobře dostupné sítě škol, ale výsledky dětí i spokojenost učitelů a rodičů v posledních letech v mezinárodním srovnání zaostávají.
Vydáno: 05. 02. 2013
Práce na úpravách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), který je podle oddílu A části A1 nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, určený pro obor vzdělání 79-01-C/01 Základní škola, byly zahájeny na podzim roku 2011.
Vydáno: 04. 02. 2013
V příloze naleznete třetí číslo elektronického Newsletteru Operačního programu Vzdlávání pro konkurenceschopnost (OP VK), který připravila Sekce řízení OP VK ve spolupráci s Odborem vnějších vztahů a komunikace MŠMT.
Vydáno: 01. 02. 2013
Do života hodně lidí vstoupilo něco nečekaného - narodilo se jim postižené dítě, u blízké osoby se objevila závislost či vážná nemoc nebo třeba o někoho dlouhodobě pečují. Taková situace je psychicky náročná a ti, kdo se o někoho starají nebo musí řešit závažné rodinné problémy, se časem dostávají do situace, že sami potřebují pomoc a podporu. Podobně jsou na tom i lidé, pro které se stala péče o nemocné, postižené nebo problémové osoby profesí – například učitelé speciálních škol nebo pečovatelé a asistenti nemocných a tělesně a mentálně postižených. A právě pro všechny „pečující“ je tady sdružení UŽ TI ROZUMÍM!
Vydáno: 01. 02. 2013
Na základě pokusného ověřování individuálního (domácího) vzdělávání na 2. stupni základních škol MŠMT připraví návrh jeho zapracování do novely školského zákona.
Vydáno: 30. 01. 2013
Klíčové kompetence jsou terminus technicus, který do českého školního vzdělávání vnesly rámcové vzdělávací programy. České školství se s ním už roky potýká a nikdo přitom pořádně neví jak. Trochu více světla do...
Vydáno: 30. 01. 2013
V úterý 29. ledna 2013 proběhlo první jednání resortní pracovní skupiny k optimalizaci statistických šetření tvořené ze zástupců ministerstva, CERMATu, ČŠI, NÚV, Magistrátu hl. m. Prahy a jednotlivých krajů. Hlavním sledovaným cílem této řízené spolupráce je snížení administrativní zátěže dopadající na školy a školská zařízení. Pracovní skupina byla zřízena 1. náměstkem ministra školství, mládeže a tělovýchovy Jiřím Nantlem v souladu s procesem debyrokratizace resortu zahájeném ministrem Petrem Fialou.
Vydáno: 30. 01. 2013
Je vaším cílem ve vzdělávání množství informací, které si žáci zapamatují, nebo způsob, jak s nabytými informacemi umí žáci pracovat? Zajímá vás, jakými způsoby můžete hodnotit dopady svého působení na...
Vydáno: 29. 01. 2013
Upozornění pro příjemce na nejčastější chyby zjištěné při kontrole monitorovacích zpráv. V přiloženém souboru naleznete seznam nejčastějších chyb zjištěných při kontrole monitorovacích zpráv. Další nejčastější chyby, se kterými se při...
Vydáno: 28. 01. 2013
Programové financování umožňuje řešit takové ekonomické aspekty vzdělávání a školských služeb, jejichž promítnutí do republikových normativů buď není možné (opatření, která se nedotýkají všech škol a školských zařízení stejného druhu,...
Vydáno: 25. 01. 2013
Problém s tím, jaká kalkulačka bude povolena u státní maturity z matematiky, řeší středoškolská učitelka Iva Nosková. Celá otázka má ale obecnější rozměr. Která z informací od CERMATu má větší „právní váhu“? Ta zveřejněná na stránkách novamaturita.cz, nebo ta, kterou se učitelé dozvědí z elektronického či tištěného zpravodaje? A co si vybrat, pokud jsou tyto dvě informace v rozporu? O písemnou odpověď na jednotlivé otázky jsme požádali ředitele CERMATu Jířího Zíku, jeho odpověď publikujeme v druhé polovině článku.
Vydáno: 25. 01. 2013
„Média a my“ je tématem III. přípravného setkání Pražského studentského summitu, které za podpory České televize proběhne 26. ledna na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Vydáno: 24. 01. 2013
MŠMT zveřejnilo aktualizované údaje o mateřských školách, základních školách, středních školách, konzervatořích a vyšších odborných školách za období 1989/90-2012/13.
Vydáno: 23. 01. 2013
Česká společnost se v posledních deseti letech výrazně proměnila. Změnil se styl života, rodina, způsob uvažování dospělých i dětí, poznamenala nás ekonomická krize a její dopady v podobě obavy o budoucnost a zaměstnání. To vše má významný dopad na to, jak rodiče, děti a mladí lidé přistupují ke vzdělávání a školství.
Vydáno: 21. 01. 2013