Zájmové vzdělávání je klíčovou součástí vzdělávacího procesu

Vydáno:

Je všeobecně známo, že vzdělávání se nemusí odehrávat pouze v rámci vyučovacích hodin, ale kdykoli a kdekoli. Ve škole, ve školní družině či školním klubu, na zahradě, v lese nebo třeba před monitorem počítače. Propojování formálního vzdělávání ve škole s dalšími formami vzdělávání, s významnou rolí vzdělávání zájmového, je velkým tématem i v současnosti. Zůstaneme-li v prostředí školních družin a školních klubů, musíme konstatovat, že zdaleka nemá jít a nejde o nějaké hlídání mladších či starších žáků v době, kdy nemají vyučování a nemohou z různých důvodů ještě odejít domů. Jde o regulérní vzdělávací a výchovný proces, přičemž platí, že vychovatelé mohou udělat mnoho proto, aby čas strávený ve škole byl pro žáky přínosem.

Zájmové vzdělávání je klíčovou součástí vzdělávacího procesu
PhDr.
Ondřej
Andrys,
MAE, MBA,
náměstek ústředního školního inspektora
Zájem o družiny roste
V meziročním srovnání lze vysledovat kontinuální nárůst počtu školních družin a školních klubů a také nárůst počtu účastníků zájmového vzdělávání, přičemž počty žáků nepřijatých do školních družin se v důsledku zvyšování kapacity zařízení snižují. Zájem o vzdělávání ve školních družinách jistě nelze přičítat jen velkému pracovnímu vytížení rodičů, kteří jsou rádi, že se o jejich děti škola postará i mimo vyučování, ale také dobré zkušenosti rodičů se vzděláváním tohoto typu, respektu ke smysluplnému trávení volného času v prostředí školní družiny nebo klubu i kvalitním výchovně-vzdělávacím strategiím,

Související dokumenty