Co obnáší pořádání veletrhu z hlediska vedení školy

Vydáno:
Co obnáší pořádání veletrhu z hlediska vedení školy
Mgr.
Richard
Žert,
ředitel Obchodní akademie, Praha 10, Heroldovy sady 1, předseda Asociace obchodních akademií ČR
Mezinárodní veletrh fiktivních firem pořádá naše škola od roku 1995, letos v březnu proběhl jeho 22. ročník za účasti 120 fiktivních firem z devíti států Evropy. S nápadem uspořádání něčeho, co jiní nedělají, přišla v roce 1993 nově založená fiktivní firma Antre, s. r. o. Tato firma působí na naší škole dosud, jenom se v ní každý školní rok vystřídají žáci 4. ročníku, kteří si tento předmět zvolí a zajistí organizaci celé akce. Aby byla studentská firma schopna takovou akci uspořádat, je třeba, aby žáky vyučoval pedagog, který je správně nadchne a vede tak, aby se veletrh opravdu uskutečnil.
Vedení školy tak musí v první řadě vybrat správného učitele, který je schopen se studenty komunikovat a pracovat. Studenti působí v několika „odděleních“, je proto nutná správná koordinace jejich činností. Dalším úkolem vedení školy je poskytnout pro výuku předmětu fiktivní firma vybavenou odbornou učebnu technikou, softwarem a v učebním plánu vyhradit potřebný počet hodin. Firma, která u nás organizuje veletrh, má dotaci čtyři hodiny týdně. Velmi důležitá je také finanční podpora ze strany zřizovatele školy a sponzorů, při jejichž zajišťování pomáhá i vedení školy. Nemalý význam má i podpora morální a ochota uvolnit též studenty jiných ročníků, kteří při akci pomáhají. Tímto způsobem si fiktivní firma „láká“ nové pracovníky pro další školní rok, kdy se uskuteční další ročník veletrhu.

Související dokumenty