Účetnictví, financování, rozpočet - strana 3
- Článek
V PAQ Researclink neustále rozšiřujeme nabídku dat, která může každý procházet na DataPAQ.cz . Nadále se věnujeme i sledování aktuálních témat školství, jako je integrace ukrajinských uprchlíků. Pojďme si společně projít několik důležitých témat a dat, která nám ukáží, o čem se bude v dalších měsících mluvit v novinách, školách i ve sněmovně.
- Článek
Logopedickou péči potřebujeme včasnou, kvalitní a dostupnou, a to napříč všemi věkovými kategoriemi i dotčenými rezorty. Potřeba dobré logopedické péče je velmi vysoká v každém věku i čase, nicméně ve školském rezortu – s ohledem na naplnění potřeb dětí a žáků předškolních zařízení, základních a středních škol – je požadavek dostupné kvalitní logopedické péče možná ještě o kousek vyšší a intenzivnější.
Lze předplatné Řízení školy online platit z OP JAK?
Soukromá školská právnická osoba, neplátce DPH, pořádá v průběhu roku akce pro děti, např. adaptační pobyt na začátku školního roku. Součástí akce je i přespání dětí ve škole. V průběhu této akce si děti připravují společně stravu (večeři, snídani) - suroviny jsou zakoupené školou, škola hradila dětem např. i zmrzlinu. Jsou tyto náklady daňově uznatelné? Rodiče hradí měsíční školné.
Jak máme zaúčtovat malování tříd v základní škole – na účet 518 nebo 511?
V naší škole, jejímž zřizovatelem je město, máme školní družinu. Vybíráme od rodičů školné ve výši 800 Kč na žáka. Které náklady lze hradit z tohoto vybíraného školného? Vychovatelky přišly s požadavkem na pořízení kopírky, školení pro vychovatelky.
- Článek
V květnu 2022 byly v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský vyhlášeny krátce po sobě dvě výzvy pro školy a školská zařízení. Administrátoři z Odboru administrace zjednodušených projektů zkontrolovali a schválili ve výzvě 002 Šablony pro MŠ a ZŠ I celkem 6 815 žádostí o podporu a ve výzvě 003 Šablony pro SŠ a VOŠ I celkem 1 068 žádostí o podporu.
V roce 2022 naše škola skončila ztrátou. V rezervním fondu jsme neměli žádné prostředky. V červenci nám náš zřizovatel poukázal mimořádný příspěvek na úhradu ztráty. Jak mám toto zaúčtovat? V roce 2023 mám po schválení účetní závěrky vytvořený účetní doklad MD 432/D 431.
Lze z dotace poskytované na základě zákona o dotacích soukromým školám dle vyhlášky č. 306/1999 Sb. zakoupit IT vybavení do výuky za více než 80 000 Kč, např. SMART tabuli?
Jsme nestátní nezisková organizace, škola a máme rezervní fond, do kterého vkládáme zlepšený/zhoršený HV. Nyní ho máme dost vysoký a chceme čerpat na další rozvoj (odměny, nákup nábytku do tříd). Můžeme ho čerpat v průběhu roku, nebo máme počkat, až spadne HV do ztráty a tím snížit rezervní fond? Zřizovatel je církev.
Ve škole, kde jsem nastoupila jako účetní platí pan školník, který má byt ve škole, pouze nájemné. Zřizovatelem školy je město. Musíme mu stanovit i zálohy na elektřinu, Musí být tyto zálohy součástí nájemného - tedy zahrnuté v celkové částce, kterou platí? Případně jaké náklady bychom tam měli ještě zahrnout? Je správný postup potom zúčtovat tyto zálohy a případný přeplatek mu vrátit?
- Článek
V tomto článku se budeme zabývat různými kategoriemi majetku škol, které jsou zřízeny jako příspěvkové organizace, jelikož tato právní forma je u škol nejčastější a zároveň z hlediska kategorií majetku nejkomplikovanější. Kategorie majetku budeme zkoumat primárně z pohledu vztahu mezi školou, jako příspěvkovou organizací, a jejím zřizovatelem, což je v případě základních či mateřských škol v drtivé většině příslušná obec. A v případě středních škol je zřizovatelem převážně příslušný kraj.
- Článek
Již několik měsíců předkládají příjemci Řídicímu orgánu OP JAK zprávy o realizaci projektů z výzev Šablony I OP JAK (výzvy č. 02_22_002 a č. 02_22_003).
Vedoucí školní jídelny předložila přeplatky za stravné (některé jsou starší dvou let), které si strávníci nevyzvedli v hotovosti a nemáme je ani kam vrátit (neznáme číslo účtu, adresu atd.). Jak máme postupovat ohledně těchto přeplatků z hlediska účtování atd.?
Při kontrole České školní inspekce je nutné se připravit na tři základní činnosti – hodnocení, kontrolu a šetření různých podnětů, stížností či petic. Pracovní situace je doplněna praktickými check listy.
Jsme střední škola, zřízená krajem - lze účtovat šrot (odevzdaný do sběrných surovin) na účet 649?
- Článek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (MŠMT) připravuje systémovou změnu financování pozice asistent pedagoga (AP). Základní školy by měly dostávat finanční prostředky na platy asistentů ve stejném režimu jako na platy učitelů. Výhodou parametrizovaného financování je bezesporu jistota a předvídatelnost, kterou tento systém přináší. Financování na základě prostředků na podpůrná opatření je vázáno na doporučení školského poradenského zařízení s omezenou platností, což je jeho největší slabina. Většina odborné společnosti v principu nově plánovaný systém vítá, nicméně způsob, jakým má být zaveden, vzbuzuje oprávněné obavy.