Články

Reference

Mgr. Irena Lhotková, ředitelka ZŠ

Mgr. Irena Trojanová, Ph.D.

Čas – pro ředitele označení něčeho, čeho se mu neustále nedostává. Potřebujeme znát aktuální informace, novinky v legislativě, kde se pořádá potřebný seminář nebo stáhnout hospitační protokol... A tak prohledáváme různé dokumenty či internetové odkazy a čas zase utíká. Teď ale můžeme nahradit přítomný čas časem minulým – vše potřebné totiž najdeme v Řízení školy online. Využijme tedy nabídky společnosti Wolters Kluwer ČR, a. s., a její nové internetové aplikace. Řízení školy online nabízí aktuální přehled legislativních novinek, kalendář událostí se všemi povinnostmi ředitele školy, nabídku vzdělávání pro pedagogy i s přihláškami, řešení pracovních situací, potřebné formuláře a mnohé další.

Milé kolegyně, milí kolegové, mysleme na efektivní využití našeho času a volme cesty úplné, přehledné a aktuální. Dobré rozhodnutí přeje Irena Trojanová.

Mgr. Irena Trojanová, Ph.D., vystudovala učitelství matematiky a fyziky na MFF UK v Praze, doktorské studium pedagogiky absolvovala na PedF UK v Praze.  Je ředitelkou Základní školy Bohumila Hrabala a odbornou asistentkou na katedře Centrum školského managementu PedF UK v Praze, kde garantuje výuku modulu Vedení lidí. Je autorkou řady odborných článků a studijních textů. Absolvovala kurz Leadership na University of Montana.

Mgr. Renata Zajíčková, ředitelka gymnáziaMgr. Renáta Zajíčková

Svůj život žiju ve vysokém tempu. Proto se nemůžu zdržovat vyhledáváním a probíráním stohů textů a publikací, nemohu hodiny trávit na internetu a pročítat desítky webových stránek zabývajících se problematikou školství. Z tohoto důvodu jsem již pravidelnou čtenářkou a uživatelkou webového portálu Řízení školy online. Ten mi nabízí komplexní a přehledný servis potřebný pro mou práci. Na jednom místě najdu informace úplné, aktuální, důvěryhodné, a co je pro mě velmi důležité – protříděné a vyhodnocené. Stránky mi umožňují propojení kalendářů, což hodnotím jako velmi praktické. Nabídka kategorií pokrývá široký záběr školských témat, dokumenty v nich uvedené jsou plně využitelné. Navíc pro mě jako ženu je velmi důležité intuitivní a snadné ovládání.

Všem ředitelům škol a školských zařízení vřele doporučuji webový portál využívat. Zjednoduší vám každodenní ředitelskou práci, při plánování se budete moci inspirovat např. v kalendáři, při rozhodování se budete moci opřít o seriózní texty. Navíc vše budete moci sdílet se svými kolegy. Webové aplikaci Řízení školy online uděluji výbornou!

Mgr. Renáta Zajíčková, ředitelka Gymnázia mezinárodních a veřejných vztahů Praha

Bc. Jiří Stárek

Ředitelé uměleckých škol jsou jako „druh“ vedoucích pracovníků poněkud specifičtí. Od mládí se intenzivně věnují umělecké činnosti a mimořádně tak trénují pravou hemisféru mozkovou, která podporuje představivost, rozvíjí schopnost improvizace, napomáhá při nastolování vizí apod. Moudrost přírody, hledající vyváženost a harmonii, také zařídila, že levá hemisféra mozková, jejímž úkolem je systematické třídění, logické uchovávání zadaných informací nebo minimalizace vlivu emocí na rozhodování, je částečně upozaděna. Ředitelky a ředitelé základních uměleckých škol, konzervatoří, středních a vysokých škol s uměleckým zaměřením jsou tedy především vysoce kreativní a tvořiví lidé. K „přírodní dokonalosti“ jim tak možná chybí už jen program „Řízení školy online“, který tento typ osobností výborně doplní, a to nejen jako rádce ve světě školských předpisů a norem, ale i jako průvodce pracovními situacemi, se kterými se ředitelé škol opakovaně setkávají. S „Řízení školy online“ si zkrátka určitá část ředitelského mozku může odpočinout. 

Bc. Jiří Stárek, ředitel ZUŠ Hostivař, Praha, předseda AZUŠ ČR Praha

 

PhDr. Václav Trojan, Ph.D.

Ředitel školy je rozhodující a nezastupitelnou osobou každé školy. Rozsah jeho kompetencí je téměř nejvyšší v evropských zemích, je namístě  otázka, zdali to skutečně může zvládnout. Je proto vynikajícím počinem připravovat mu maximální množství aktuálních informací, k nimž má nepřetržitý přístup. Produkt Řízení školy online by měl vyzkoušet každý.

 PhDr. Václav Trojan, Ph.D., působil téměř dvacet let jako ředitel Gymnázia INTEGRA BRNO, nyní vede Centrum školského managementu PedF UK v Praze a je členem Kolegia děkanky. Absolvoval studium oboru učitelství předmětů český jazyk a dějepis na FF MU v Brně, oboru školský management na PedF UK v Praze, kde také v roce 2008 obhájil dizertační práci Kompetence řídících pracovníků ve školství. Je autorem odborných i studijních textů pro obory školský management a management vzdělávání.

Miroslav HřebeckýMgr. Miroslav Hřebecký

Vážené kolegyně, vážení kolegové, také nestíháte? Může nás všechny navzájem hřát vědomí, že v tom nejsme sami. Čas je náš největší nepřítel a každý jistě vítáme jakoukoliv možnost, jak ho uspořit. Já takovou možnost našel v aplikaci Řízení školy online. Oceňuji tam především přehledný kalendář, kam se pravidelně dívám, zda jsem neopomněl nějakou svoji povinnost, výkaz apod. Vedle toho je skvělá sekce Pracovní situace. Jako ředitelé jsme pod vším podepsáni a ručíme za vše svou hlavou. Proto je podle mne nezbytné si platit nějakou službu, která nám zajistí alespoň trochu klidnější spánek. A právní poradna v čele s velmi fundovanou paní Puškinovou takové očekávání u mne rozhodně splňuje.

Mgr. Miroslav Hřebecký, lektor školského managementu, ředitel školy, externí spolupracovník EDUin. Profesí učitel, na 5 let si vyzkoušel roli zástupce ředitel, poté 10 let řídil gymnázium. 15 let lektoruje kurzy pro členy vedení škol. Po třech letech v neziskovém sektoru ho hlas srdce povolal zpátky do školství a nyní je ředitelem ZŠ. 

Jiří Zounekdoc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. 

Nejsem zřejmě tradiční uživatel aplikace Řízení školy online, protože nejsem ani ředitel školy, ani jiný vedoucí pracovník na střední či základní škole. Nejsem ani učitel na uvedených typech škol. Nicméně se podílím na přípravě budoucích učitelů středních škol a také se věnuji odborně a výzkumně využití digitálních technologií ve vzdělávání. Od tohoto zaměření se odvíjí využití Řízení školy online v mé práci.

V přípravě budoucích učitelů používám Řízení školy online jako názornou učební pomůcky, a to hned v několika směrech. Jednak je Řízení školy online dobrým příkladem, jak lze vhodně využívat digitální technologie ve vzdělávání, konkrétně pak v reálném chodu a řízení školy. Studenti tak mohou vidět skutečný informační systém, který využívají ředitelé či učitelé. Dále se můžeme se studenty během semestru podívat, co v danou chvíli musí řešit ředitel, jaké jsou nabídky v rámci DVPP, případně jaké jsou novinky v legislativě. Studenti tak vidí chod škol z jiného pohledu, než jim nabízí tradiční příprava na vysoké škole.

Řízení školy online mi někdy pomůže také v přípravě na výuku budoucích učitelů, protože zde mohu načerpat řadu cenných a především aktuálních informací, které bych jinak musel poměrně pracně vyhledávat.

Jako vědec sleduji zejména některé rubriky v časopisu a již několikrát jsem využil možnosti vyhledávání některých témat či článků, které mi pak dobře posloužily při studiu nebo při některých výzkumech týkajících se využití digitálních technologií ve vzdělávání.

Při psaní knihy o tabletech jsem si například dohledával všechny články o ICT v našich školách, které byly publikovány v tištěném časopisu Řízení školy, v online verzi to však bylo rychlé a efektivní vyhledávání.

 Dovedl bych si představit, že by tuto aplikace/systém měli k dispozici i ostatní vzdělavatelé učitelů a studenti učitelství, možná by to mohl být krůček ke zkvalitnění přípravy budoucích učitelů.

doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., zástupce vedoucího, Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita. Zabývá se dlouhodobě využitím informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání, především v práci učitelů a v přípravě budoucích učitelů. Podílel se na řešení řady výzkumných i rozvojových projektů v oblasti e-learningu. 

Řízení školy onlineMgr. Jana Radostová 

V aplikaci Řízení školy online nejčastěji navštěvuji sekci aktuality a pracovní situace, kde hledám konkrétní odpovědi na situace vzniklé ve škole. Vyhovuje mi nastavení aplikace na konkrétní typ školy, pracuji s informacemi pro základní školy. Kalendář událostí jsem si nastavila na naši školu, je to zajímavá pomůcka. Za vydařenou považuji sekci legislativa, kde najdu veškeré právní předpisy. V orientaci mi pomáhá rozdělení na zákon, vyhlášku, nařízení, směrnice, metodický pokyn. To urychluje mé hledání.

Na závěr bych chtěla vzpomenout konferenci Zástupce ředitele ve víru změn, která proběhla 1. 11. 2016. Milá atmosféra a hlavně užitečné postřehy, pro mou práci.

Mgr. Jana Radostová, zástupkyně ředitelky školy, Základní škola Dětská, Ostrava. 


Mgr. Blanka Chvojková

Zatím se mi nestalo, že bych ve webové aplikaci Řízení školy online něco nenašla, je pro mě přehledná, praktická a s tématy i jejich zpracováním jsem spokojená. Zatím mohu jen poděkovat.

Mgr. Blanka Chvojková, ředitelka ZŠ a MŠ Kladno, Ukrajinská 2447

 

Kdo již aplikaci Magistr využívá?