Poradna - strana 84

Jak správně postupovat při stanovení příplatku za vedení a zvláštního příplatku ředitelce základní školy? Naše základní škola, příspěvková organizace, je malotřídní škola pouze s 1. stupněm výuky. Bude tedy paní ředitelka zahrnuta do 1. stupně řízení (kdy vedoucí zaměstnanec řídí pouze práci podřízených zaměstnanců)? A pro stanovení zvláštního příplatku bude paní ředitelka zahrnuta dle přílohy č. 6 k nařízení vlády č. 341/2017 Sb., do I. skupiny? 
Vydáno: 06. 10. 2022
Jsme střední škola, příspěvková organizace zřízená Jihomoravským krajem – dále SŠ. Náš školník byl nemocen, takže jsme za něho vzali zástup. Nejdříve na dohodu o provedení práce. Po vyčerpání 300 hodin jsme DPP ukončili a uzavřeli se zaměstnancem dohodu o pracovní činnosti. Náš původní školník však nakonec odešel do důchodu. Tak jsme tedy chtěli sjednat zastupujícímu školníkovi na DPČ pracovní poměr na stejnou práci. Myslíme si, že jeden zaměstnanec nemůže u jednoho zaměstnavatele vykonávat dvě práce stejného druhu, v tomto případě školníka na základě pracovní smlouvy a DPČ. Proto chceme DPČ před sepsáním pracovní smlouvy ukončit. Ovšem problém nastal v tomto okamžiku, neboť k datu skončení, by měl zaměstnanec přečerpáno v průměru 20 hodin týdně na DPČ. DPČ byla uzavřena zhruba od března 2019 do srpna 2019. Jak tuto situaci řešit? 
Vydáno: 06. 10. 2022
Mohu zařadit ředitelku mateřské školy do 11. platové třídy? Má dosažené středoškolské vzdělání s maturitou pro učitelky mateřských škol. Paní ředitelka také řídí školní jídelnu a odloučené pracoviště. Byla by v 11. platové třídě stále pedagog s nárokem na 40 dnů dovolené, nebo by byla zařazena v nepedagogické tabulce?
Vydáno: 06. 10. 2022