Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Pracovní situace

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Internet, sociální média

Facebook je do výuky sice pohodlný nástroj, ale jeho používáním žáky v on-line prostředí pracovat nenaučíme

Autor/autoři: Mgr. Michal Kaderka

Na konci června v médiích rezonovala polemika, zda používat Facebook ve výuce a či k jeho používání žáky nutit, pokud na nejrozšířenější sociální síti nemají účet. Někteří učitelé údajně vyžadují používání Facebooku i u žáků mladších třinácti let....

Jak zadat školní web?

Autor/autoři: Mgr. Ivan Vovk

Jak zadat výrobu školního webu? Chcete pro svoji školu kvalitní web? Pak budete jednat s internetovou firmou, která ho pro vás vyrobí. Jak při tom postupovat, na co se soustředit a na co si dát pozor?

Komunikace školy s veřejností na internetu a uživatelské testování www stránek

Autor/autoři: doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc.

Rozvoj ICT významně ovlivnil i komunikaci škol s veřejností. Webové prezentace škol se již staly povinnou záležitostí vzdělávacích institucí a lze si jen těžko představit, že by v současné době škola nevyužívala internet pro komunikaci se žáky, ro...

Kvalitní škola musí mít kvalitní web. Ale jak na to?

Autor/autoři: Petr Soukeník

Pokud chtějí školy zaujmout uchazeče, neměly by podcenit svůj marketing. Rádi bychom vám představili, jak k marketingu školy přistupujeme v "Než zazvoní". Dnes začínáme s významem webu a tím, jak zajistit marketingově kvalitní web. V příštím čísle...

Mediální vzdělávání

Autor/autoři: Bc. Michal Kučerák, Mgr. Michal Kaderka, Ing. Karel Strachota, Mgr. Martin Vonášek, Mgr. Jana Šindlerová, Petr Nutil, Vojtěch Bruk, Jolana Fuchsová

V červnovém vydání časopisu Řízení školy (ročník 2018) vyšlo několik podnětných článků k "mediálnímu vzdělávání". Jejich shrnutí naleznete v této Pracovní situaci a v přiloženém PDF souboru. Nesnažme se zastavit digitální revoluci sentimentem ke ...

Na co se zaměřit při výběru školní Wi-Fi?

Autor/autoři: Zuzana Humajová

Znáte to, studenti a žáci si dnes zvykli být neustále online – Facebook, Instagram a další sociální sítě prohlížejí takřka neustále, vyhledávají si informace na Googlu či Seznamu, mohou si rozšířit znalosti na Wikipedii a sledují videa na YouTube....

Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě

Autor/autoři: Mgr. Michal Kaderka

Pro nejmenovaného, byť konkrétního obyvatele Frýdku-Místku muselo být velkým překvapením, když byl letos v dubnu obviněn za výrok „Tam by sednul granát jak pr..l na prkýnko“, který adresoval teplickým prvňáčkům ze ZŠ Plynární. Pravděpodobně byla u...

Proč se tolik chytrých lidí nachytalo na BFF?

Autor/autoři: Mgr. Michal Kaderka

Protože si myslí, že jsou lepší než děti, ale nejsou. Tak by se dala stručně shrnout odpověď na otázku, proč tolik lidí uvěřilo naprosté pitomosti. A protože neví, že na sociálních sítích je nutné vše ověřovat a informace je nutné kriticky hodnotit.

Školní web

Autor/autoři: Mgr. Martin Benda, PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D.

Kdo nemá webové stránky, jako by ani neexistoval. Známá skutečnost, která se týká i škol. Výhody webových stránek jako dostupnost kdykoli a odkudkoli, oslovení mimořádně širokého okruhu klientů a rychlá aktualizace se však mohou změnit na nevýhody.

Kategorie pracovních situací

  • Situace podle typu školy
  • Situace podle zřizovatele