NEWSLETTER Rizeni skoly   26/21    
  Datum vydání: 18. 11. 2021 Pokud se vám email nezobrazuje správně, klikněte zde.  
  Řízení školy online   Listopadový newsletter    
 
   

17. listopad má pro každého z nás svůj vlastní význam. Je to také jediný den mezinárodního významu, který má český původ - Mezinárodní den studentstva. Jak si ho připomínáte u vás na škole?

Jak přistupovat k výuce moderních dějin? Inspiraci můžete čerpat třeba v rámci projektu Síť škol Paměti národa.

   
 
   

Na co nezapomenout

   
 
   

Oblíbený školní rozhlas se zvoněním
aneb menší náklady, žádné poplatky, jednoduché ovládání

Buďte i vy moderní školou s přívětivým prostředím a výukou! Změňte zvonění na chytrý školní rozhlas. Díky modernímu ozvučení zpříjemníte školní atmosféru a snížíte stres studentů i vyučujících. Ozvučení umí automaticky spustit zvonění, hlášení, znělku, školní studentské rádio i poplach (vše v jednom). Nastavení a změny zvládne i laik a nepotřebujete školení či expertní obsluhu.

Co všechno české ozvučení Dexon dovede, jaké výhody přinese a jak funguje, zobrazíte na této speciální stránce.

Řízení školy online

   
 
   

Stojí za přečtení

  • Učitel na prvním místě. Systémový přístup jako pomocník s přetížením - Čím komplexnější záležitost řešíme, tím větší přínos má systémový přístup a tím větší roli hraje úroveň kompetence. Těžko si představit kromě vzdělávání jinou oblast, do které by vstupovalo více faktorů a okolností a která by přitom měla tak zásadní vliv. Co tedy může přinést koncept Rosteme, pokud se chceme s přetížením učitelů skutečně vypořádat?
  • Negativní dopady pandemie na studijní výsledky žáků a jak je napravit - V posledních měsících se hodně mluví o tom, že uzávěry škol během pandemie zvýšily nerovnosti mezi žáky s příznivým a méně příznivým rodinným zázemím. Ministerstvo školství chce zmírnit negativní dopady na znevýhodněné žáky prostřednictvím doučování. Cílem tohoto textu je se blíže podívat na to, co o dopadech uzávěr škol na jednotlivé skupiny žáků víme a zda existují nějaké poznatky o tom, jak vzniklé škody efektivně napravit.
  • Vzdělávání prochází přes vztah - Petr Sucháček je vyučujícím na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity a také autorem podcastu – Nenásilného podcastu. Pro nás, pro učitele, hraje Petr Sucháček důležitou roli, podílí se totiž na brněnské univerzitě na přípravě budoucích učitelů, kteří nastoupí třeba i do vašeho kabinetu.
  • Laboratorní školy v České republice a ve světě - Už to bude pět let od otevření první české laboratorní školy, zároveň však více než sto let od založení úplně první laboratorní školy na světě. Nejedná se tedy o žádný nový způsob výuky. Proč se k němu opět navracíme? Co se skrývá za označením „laboratorní škola“? Hlavní otázky, které si lidé kladou, když se o laboratorních školách dozvídají poprvé. Je pravda, že koncept laboratorních škol, který byl před sto lety zaveden, nebude v celé své šíří vyhovovat podmínkám současného školství. To, co si z něj zakladatelé a učitelé dnešních laboratorních škol berou, jsou principy, na kterých je postaven a ze kterých lze vycházet i s ohledem na požadavky 21. století. Pojem laboratorní je doslovný překlad z angličtiny, a může proto působit trochu zvláštním dojmem. Jeho význam nám mohou osvětlit právě principy laboratorních škol a jejich historie.
   
 
   

Informace z ČŠI a MŠMT

   
 
   

Zajímavosti

  • V českých školách chybí etický kodex pro případy sexuálního obtěžování na školách - Doporučení EDUin; V České republice neexistuje žádný závazný etický kodex nebo jiný normativní dokument určený pedagogům středních, vyšších odborných a vysokých škol, který by téma sexuálního obtěžování vymezoval. 
  • Zlatá karabina 2021 - gratulujeme vítězům - Za zvuku fanfár bylo v úterý 2. listopadu rozdáno 5 ocenění pro nejlepší zástupkyně a zástupce ředitele školy.  Zlatá karabina tentokrát putovala do SOU společného stravování v Poděbradech paní zástupkyni Ladislavě Vaňkové.
  • Mediální výchova si zaslouží pozornost. Vzniká nový mediálně vzdělávací projekt Člověka v tísni s podporou Bakala Foundation - České děti ve věku 12-14 let stráví na internetu v průměru přes 3 hodiny denně, přitom pouze jedna čtvrtina dětí si je jistá hodnotou informací, které tam získá, a ví, jak si je ověřit. Mediální gramotnost se tak stává klíčovou kompetencí současnosti, v českých školách jí však stále není věnována odpovídající pozornost a prostor. Nově uzavřené partnerství mezi organizací Člověk v tísni a nadací Bakala Foundation proto podpoří mediální vzdělávání dětí na druhém stupni základních škol. V rámci projektu vzniknou nové sady audiovizuálních výukových materiálů. Projekt počítá také s cílenou prací s pedagogy.
   
 
Tento e-mail dostáváte jako uživatelé webové aplikace Řízení školy online. Pokud si již nepřejete e-maily dostávat, klikněte ZDE.
  © 2021 Wolters Kluwer ČR, a. s.