|
|
|
NEWSLETTER |
 |
|
12/2020 |
|
|
|
|
Datum vydání: 12. 6. 2020 |
Pokud se vám email nezobrazuje správně, klikněte zde. |
|
|
 |
|
Červnový newsletter |
|
|
|
|
|
|
|
Co je nového
Přijímací zkoušky, maturity, doplnění kapacity MŠ dvouletými dětmi, výpovědi a přijímaní nových pedagogických pracovníků, asistenti od září... nejen tato témata, ale mnohem mnohem více s námi řešíte v odborné poradně. Děkujeme, že v nás máte důvěru, děkujeme za cenné podněty i za vysokou čtenost našich stránek www.rizeniskoly.cz. Budeme tu pro Vás i o prázdninách, tak se na nás neváhejte obrátit, pokud budete potřebovat radu nebo informace.
Vaše redakce Řízení školy
|
|
|
|
|
|
|
Stojí za přečtení
- Formativní hodnocení neporovnává žáky a soustředí se na jejich individuální pokrok Učitelé ve své praxi využívají při hodnocení škály, diagramy, procenta či emotikony v domnění, že jde o formativní hodnocení. Pokud ale k hodnocení nepřipojí kvalitativní složku, tedy informaci o tom, v jaké oblasti udělal příjemce chybu a jakým způsobem se může zlepšit, nejedná se o formativní hodnocení.
- Nastavení přijímacích zkoušek plýtvá potenciálem žáků z ciziny Jednotná přijímací zkouška nebere v potaz omezené jazykové znalosti žáků z ciziny, a tím jim brání ve vstupu na střední školu.
- Nástup do práce po znovuotevření škol Lze při znovuotevření školy nařídit pedagogům, že nastoupí do práce, tj. že budou fyzicky přítomni ve škole a povedou výuku?
- Učme žáky posuzovat důvěryhodnost těchto dat Pro žáky je překvapivé vidět, že leckterá data zveřejňovaná v médiích nebo na internetu nemají žádnou vypovídající hodnotu, a přesto jsou představovány jako důvěryhodné informace.
- Nové povinnosti ředitele školy (školy) spojené s přijímacím řízením ve školním roce 2019/2020
- Nové povinnosti ředitele školy spojené s maturitní zkouškou v jarním zkušebním období 2020 a závěrečnou zkouškou ve školním roce 2019/2020
- Výsledky didaktických testů v jarním zkušebním období - Podrobná analýza výsledků didaktických testů bude zveřejněna na data.cermat.cz 22. června 2020.
- Reflexe škol na přechod od distančního vzdělávání k prezenční výuce - "Pozitivem výuky na dálku je větší chuť do prezenčního studia." "Dětem, ale i rodičům bychom měli dát příležitost zhodnotit, jak se jim v tomto období dařilo. Mohou si napsat vysvědčení z domova."
- Webinář s psychologem PhDr. Václavem Mertinem - Psycholog PhDr. Václav Mertin se ve svém příspěvku určeném především učitelům základních a středních škol věnuje tématům, které řeší nejen po uvolnění karantény, ale nastanou také v začátku nového školního roku.
- Příliš úkolů, sociální izolace a nejistá budoucnost - Linku bezpečí kontaktovalo v dubnu a květnu přes online kanály třikrát více dětí.
- Školy a cestování žáků: koronavirus - Pokud je problém výlučně na straně cestovní kanceláře, spíše by měla vracet zaplacené prostředky. Pokud ne, je situace sporná. U zájezdů, které se mají konat v červnu, teď nevíme, na čí straně problém leží, zjistíme to až před začátkem zájezdu, což do právního vztahu vnáší další neznámou.
|
|
|
|
|
|
|
Jak se žije malotřídkám 2020 - Zakoupíte v našem eshopu.
- Uvědomujeme si, jak důležité místo mají malotřídní školy ve vzdělávacím systému, Přijďte navázat kontakt s podobnými školami a sdílejte své zkušenosti!

|
|
|
|
|
|
|
Informace, legislativa z ČŠI
|
|
|
|
|
|
Tento email dostáváte jako uživatelé webové aplikace Řízení školy online. Pokud si již nepřejete emaily dostávat, klikněte ZDE. |
 |
© 2020 Wolters Kluwer ČR, a. s.  |
|
|
|
|
|
|