Řízení školy online
Aplikace pro řízení školy

30denní zkušební přístup ZDARMA

Registrace

Online časopis

Seřadit podle::

Seřadit podle::

Klíčové slovo Žáci

#jsemlaskavec

Datum: Autor/autoři: Barbora Pěničková Rubrika: Představujeme Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Dobrý skutek dokáže udělat člověku radost, vykouzlit mu úsměv na tváři, zlepšit den a pohladit na duši. Uplynulý rok plný omezení, nařízení a lidské samoty ukázal možná ještě víc než ty předchozí, že svět je lepší, když si lidé pomáhají a mohou bý...

Nový portál pro hodnocení vzdělávacích kurzů pro pedagogy - lepší orientace v široké nabídce

Datum: Autor/autoři: Šárka Mrázová Rubrika: Představujeme Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Pedagogové budou mít nově možnost vyhledávat vzdělávací kurzy na jednom recenzním portálu i s relevantním hodnocením. Odborníci z Pražského inovačního institutu (Pii) pracují na novém systému hodnocení vzdělávacích kurzů pro učitele. Měl by jim us...

Mediální výchova s ČTK - on-line workshopy pro žáky i kurzy pro učitele

Datum: Autor/autoři: Martina Vašíčková Rubrika: Představujeme Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Headline, fleš, zpráva v souvislostech. Spolehlivě, rychle, objektivně. Žádné dojmy, ale fakta – přesná a ověřená. To jsou základní termíny, které se neustále opakují ve zpravodajském sále České tiskové kanceláře, ale také na mediálních kurzech,...

Paradivadelní systémy jako možný nástroj adaptace

Datum: Autor/autoři: Angelika Sbouli Rubrika: Učitelské řemeslo Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Vzpomínám na příběh, kdy byl jeden chlapec na okraji školního kolektivu, bez možného vlivu na skupinu. Tehdy jsem byla studentkou Pražské konzervatoře, hudebně dramatického oboru, a do psychologie jsem měla vhled velmi povrchní. Chlapec během tvor...

Jak školy připravují žáky na dospělý život?

Datum: Autor/autoři: PhDr. Václav Mertin Rubrika: Zamyšlení nad Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Kritizovat ve školství něco, co představuje evidentní potřebu dnešního života dětí i budoucího života dospělých a současně žádoucí vzdělávací příležitost pro děti, tedy nárůst počtu hodin IT, nebude asi příliš populární. Ovšem já nehodlám nesouh...

Bývalý táborový vedoucí, který usiloval o práci v armádě. Držitel 2. místa Global Teacher Prize nyní inspiruje další učitele přírodovědných předmětů

Datum: Autor/autoři: Markéta Popelářová Rubrika: Rozhovor Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Petr Curko ze Základní školy Blatenská v Horažďovicích byl v červnu oceněn 2. příčkou v prestižní ceně Global Teacher Prize Czech Republic. Je učitelem přírodopisu a chemie. Látku těchto předmětů žákům nadšeně předává také skrze vlastní youtubová ...

Cílem je mít v každé škole pedagogického leadera

Datum: Autor/autoři: Markéta Beková Rubrika: Rozhovor Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Robert Plaga je jedním z nejdéle sloužících ministrů školství v rámci samostatné České republiky. Jak se za svým působením ohlíží, co vnímá jako palčivý problém našeho vzdělávacího systému a kdo podle něj dělá dobrou školu? Nejen to byla tomata na...

COVID-19 a základní změny v právech a povinnostech učitelů základní školy

Datum: Autor/autoři: PhDr. Mgr. Monika Puškinová, Ph.D. Rubrika: Poradna Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Ve školním roce 2020/2021 učitelé základních škol téměř každodenně využívali nový obsah práv a povinností související se vzděláváním žákům v podmínkách epidemie onemocnění COVID-19. Cílem článku je zrekapitulovat nejdůležitější z nich a vyvodit pr...

Mimořádně nadané děti - výjimka ve školském systému?

Datum: Autor/autoři: Šárka Mrázová Rubrika: Informujeme Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

Vynikají hloubkou svých znalostí a schopností, jsou originální a zvídavé. Míra jejich nadání ale může být silně nevyrovnaná, mohou ho skrývat či vzdorovat autoritám. I to jsou mimořádně nadané děti (MiND). Na školách často panuje mylná představa, ...

Vztahy mezi učitelem a žákem jako důležité faktory ovlivňující výsledky vzdělávání

Datum: Autor/autoři: Mgr. Tomáš Zatloukal Rubrika: Informujeme Vydání: 9/2021 Ročník: 2021

V minulém čísle Učitelského měsíčníku (6/2021) jsme představili několik vybraných faktorů, které ovlivňují vzdělávání a výsledky, kterých žáci ve vzdělávání dosahují. Konkrétně šlo o rodinné zázemí žáků, tzv. wellbeing a třídní klima. Tyto faktory...