V jaké rovině učitelé ovlivňují na výsledky žáků: zjištění z modulu TALIS-PISA link

Vydáno:

V roce 2018 se poprvé v tomtéž roce uskutečnila mezinárodní šetření TALIS a PISA. Česká republika využila možnosti synergie a díky zapojení stejných škol do obou šetření propojuje modul TALIS-PISA link informace o výsledcích žáků v PISA 2018 se zjištěními TALIS 2018 o zkušenostech, názorech a postojích učitelů a ředitelů. Realizátorem obou šetření je v České republice Česká školní inspekce a vybraná zjištění z modulu TALIS-PISA link přináší tento článek.

Šetření TALIS umožňuje sledovat a vyhodnocovat podmínky, které učitelé a ředitelé škol pro svou práci mají, a využívat zjištění pro zlepšování podpory jejich náročné práce. Zjištění k modulu TALIS-PISA link rozšiřují dosavadní poznatky TALIS a PISA tím, že poukazují na faktory, které na úrovni učitele a školy nejvíce ovlivňují výsledky žáků, spokojenost žáků a jejich postoje ke škole. Zjištění z modulu rozšiřují také dosavadní poznatky z TALIS pro úroveň druhého stupně základní školy a nižších ročníků víceletého gymnázia o zkušenosti, názory a postoje učitelů z jednotlivých druhů škol navštěvovaných v České republice patnáctiletými žáky.
Podle zjištění TALIS-PISA link patnáctiletí
žáci
v Českérepublice