Školní vzdělávací program

Vydáno:

Od 1. 9. 2011 máme na škole zřízeny nově 2 třídy pro žáky s lehkým mentálním postižením. Do našeho ŠVP jsme vložili přílohu, která obsahuje vzdělávací obsah jednotlivých vzdělávacích oborů právě pro tyto žáky a tedy pro jiný vzdělávací program. V běžných třídách uvádíme oficiálně název takto: Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Zdravá škola - škola pro všechny, od 1. 9. 2009. Jaký název ŠVP máme uvádět pro tyto žáky? Logicky vyplývá: ŠVP ZV Zdravá škola – škola pro všechny, od 1. 9. 2011 (byla provedena nově úprava, tedy uvádíme i nové datum). Jak ale bude z názvu ŠVP patrné, že se jedná o jiný vzdělávací program? Lze uvádět, že se jedná o přílohu pro žáky s LMP?

SOUVISEJÍCÍ PŘEDPISY:
 
§ 4, 5 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění p. p.
 
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením VÚP Praha 2005
Podle dokumentu „Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání – příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením“, který byl vytvořen Výzkumným ústavem pedagogickým v roce 2005 a schválen MŠMT, se
ŠVP pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
vytváří ve všech školách, které realizují vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Z názvu ŠVP musí být zřejmé, že byl zpracován podle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. ŠVP musí zachovávat specifické principy stanovené RVP ZV-LMP, zejména to, že ŠVP ZV-LMP je součástí ŠVP ZV a představuje jeho modifikaci pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; dále to, že ŠVP ZV a jeho příloha ŠVP ZV-LMP musí být navzájem prostupné.
Pokud má název vašeho ŠVP ZV-LMP zohlednit tyto skutečnosti, pak se v něm musí údaj o vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením objevit, například – ŠVP ZV Zdravá škola – škola pro všechny –
pro vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, od 1. 9. 2011.

Související dokumenty

Pracovní situace

Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Způsob poskytování poradenských služeb školským poradenským zařízením
Nastavení strategie výuky na dálku
Individuální konzultace na půdě školy
Vzorové situace při žádosti rodiče o informace o průběhu vzdělávání dítěte
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole
Činnost učitele základní školy v souvislosti se vzděláváním distančním způsobem
Smlouva o úplatném vzdělávání v soukromé a církevní škole - 2. část
Kooperace učitelů ve světle profesního učení
Možnost vzdělávat se současně ve více mateřských školách
Přerušení vzdělávání (§ 66 odst. 5 školského zákona)

Poradna

Výuka Aj
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání

Zákony

561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)