Problémové chování - plán pedagogické podpory

Vydáno: 5 minut čtení
Máte ve třídě dítě s problémovým chováním? Nedodržuje domluvená pravidla, nespolupracuje s vámi ani s ostatními dětmi při společných aktivitách, ruší ostatní či je agresivní? Dříve než ho pošlete do poradny, vyzkoušejte podpůrná opatření prvního stupně a vypracujte si plán pedagogické podpory (PLPP). V článku najdete příklad plánu pro chlapce s problémovým chováním v první třídě.
 
Co je plán pedagogické podpory a kdy ho využít?
Plán pedagogické podpory je nástroj pro první z pěti stupňů podpůrných opatření, který však není škola povinna připravovat. Jeho cílem je podpořit dítě se vzdělávacími, výchovnými nebo jinými obtížemi. Tato pomůcka slouží ke „stabilizaci“ dítěte pomocí běžně dostupných metod a forem práce i jako prevence zhoršování – při vzdělávání, v rámci vztahů s vrstevníky i autoritami apod. Jedná se o první krok, který probíhá uvnitř instituce, školy. Pokud nestačí, je nutno zapojit další instituce (pedagogicko-psychologickou poradnu, školské poradenské zařízení atd.).

Související dokumenty

Pracovní situace

Individuální vzdělávací plány a plány pedagogické podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Rámcový vzdělávací program pro speciální vzdělávání
MŠMT finančně podporuje učitele základních škol, kteří se věnují nadaným žákům
Legislativní rámec vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami daný školským zákonem
Školy s rozšířenou výukou
Individuální vzdělávací plán ve střední škole, konzervatoři a vyšší odborné škole
Žádost o souhlas k využití asistenta pedagoga
Individuální vzdělávací plán
Zařazení dítěte do přípravného stupně základní školy speciální
Metodická informace pro školská poradenská zařízení
Změny vyhlášek související s poskytováním podpůrných opatření
Vztahy školy a zřizovatele - neveřejné školy
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (2. část)
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Příklad dobré praxe – kulatý stůl k problematice sociálního začleňování
Vybrané aspekty implementace společného vzdělávání
Školní psycholog na střední škole
Odborná kvalifikace pedagogických pracovníků na 1. stupni ZŠ a v přípravných třídách
Odborná kvalifikace speciálních pedagogů, psychologů, metodiků prevence a asistentů pedagoga

Poradna

Přiznání podpůrného opatření prodloužení délky studia střední školy – nutnost podávání žádosti a vydávání rozhodnutí