Líný učitel a analýza nekompetentnosti v hodnocení

Vydáno: 7 minut čtení

I když se opticky může jevit, že české školství absorbuje skvělé, moderní pedagogické myšlenky, denně se přesvědčujeme o mylnosti této představy. V českých školách stále převažuje výkonové, poškozující, žáky srovnávající hodnocení. Každý den se vrší ukázky této bídy související s hodnocením, která sahá od prvního stupně ZŠ až po vysoké školy. Na prvním stupni ovšem taková nekompetentnost ubližuje nejvíce a je nejméně pochopitelná.

 
 
 
 
Líný učitel a analýza nekompetentnosti v hodnocení
Robert
Čapek
lektor, psycholog, učitel, didaktik a Líný učitel
Proč někteří učitelé bez meškání sahají po špatných známkách – a třeba i pětkách – i u nejmenších žáků? Jaký člověk musí být pedagog, který dá prvňáčkovi pětku? Je to opravdu jedinec bez empatie, bez odbornosti, bez vztahu k těmto žákům a bez morálních hodnot? Nejspíše ano, ale za tím vším se skrývaj

Související dokumenty

Pracovní situace

Určení formy, obsahu a pravidel používání žákovské knížky
Zpracovávání osobních údajů v podobě výsledků vzdělávání
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2014/2015
Akreditace vzdělávacích programů v systému DVPP
Podmínky hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení
Zákon o mimořádném ředitelském volnu a mimořádném vzdělávání distančním způsobem v souvislostech
Aktualizace školního řádu základní školy na základě právních předpisů (2020/2022)
Vzdělávání dětí, žáků, studentů z Ukrajiny
Metodika k hodnocení žáků v základních školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení žáků ve středních školách a konzervatořích dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Metodika k hodnocení studentů ve vyšších odborných školách dle zákona Lex Ukrajina ve školním roce 2021/2022
Rok na střední škole v zahraničí z právního pohledu
Procvičování, domácí úkoly
Možné potíže plynoucí z intelektového nadání
Mediální vzdělávání
Nenávist na internetu se dá řešit včasnou prevencí, ale i aktivitami ve třídě
Nastavení strategie výuky na dálku
Individuální konzultace na půdě školy
Úvod do formativního hodnocení
Formativní hodnocení v praxi učitele

Poradna

Výuka Aj
Výuka plavání a omluvenky
Nehodnocení
Ukončení předškolního vzdělávání
Výkaz práce
Povinné předškolní vzdělávání
Hodnocení v náhradním termínu
Poskytnutí informací třetí osobě
Náhrada druhého cizího jazyka
Rozsah a obsah hodnocení žáka
Hodnocení za 1. pololetí - nehodnocen