Digitální kompetence napříč předměty

Vydáno:
Zatímco digitální technologie jsou už téměř nepostradatelnou součástí našich profesních i osobních životů, být digitálně kompetentní se postupně učíme. A musíme to učit i naše děti a žáky – fakt, že většina z nich si dokáže pustit pohádku z tabletu dřív, než začne číst a psát, nemá se skutečnou kompetencí moc společného.
Digitální kompetence napříč předměty
PhDr.
Daniela
Kramulová
Revize ICT, Národní pedagogický institut ČR
Co vlastně znamená být digitálně kompetentní? Jde o poměrně širokou paletu znalostí, dovedností a praktických zkušeností, s jejichž pomocí jistě, bezpečně, kriticky a tvořivě využíváme technologie v různých sférách našeho života. Velmi stručně řečeno, žák ví, jaké technologie může v konkrétní situaci použít, dokáže si vybrat nejvhodnější, umí s ní pracovat, rozumí informacím a datům, které získal, dokáže je ověřit, analyzovat, interpretovat – ale také pozná, že určitý problém může vyřešit i bez pomoci digitálního světa.